Dornier Do D

     
Název:
Name:
Dornier Do D Bas Dornier Do D Bas
Originální název:
Original Name:
Dornier Do D Bas
Kategorie:
Category:
protiponorkový/protilodní letoun aeroplane for anti-submarine/anti-ship warfare
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1924 SA Italiana di Costruzioni Meccaniche, Marina di Pisa /
DD.MM.1926-DD.MM.1929 Dornier-Werke Altenrhein AG, Altenrhein
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
29
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2950 kg 6504 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3900 kg 8598 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
13,50 m 44ft 3,5in
Délka:
Length:
13,50 m 44ft 3,5in
Výška:
Height:
4,60 m 15ft 1,09in
Plocha křídla:
Wing Area:
62,40 m2 671.67 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
12
Typ:
Type:
BMW VI o vzletovém výkonu 427 kW/600 k
dvoulistá dřevěná vrtule DMB
BMW VI, take-off power 572 hp
two-bladed wooden propeller DMB
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
195 km/h v 0 m 121.2 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
170 km/h v ? m 105.6 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
36 min do 3000 m 36 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3600 m 11811 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet v přední části
1x pohyblivý kulomet v zadním střelišti
1x torpédo ráže 450 mm nebo pumy
1x fixed machine gun
1x flexible machine gun
1x 450 mm torpedo or bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
• Japonsko získalo prototyp s motorem Rolls-Royce Eagle, který se zúčastnil soutěže o dálkový plovákový letoun pro japonské námořní letectvo, spolu s Kawasaki-Dornierem Do D byly do soutěže přihlášeny letouny Mitsubishi 2MT4 Ohtori a Nakajima Breguet 19-A2B, japonské námořnictvo soutěž ukončilo, neboť došlo k nepřesným výkladům soutěže.
• Jugoslávie zakoupila celkem 24 letadel tohoto typu v letech 1926-29, dodávka byla uskutečněna ve dvou sériích, 10 letadel v roce 1926 a 14 v roce 1927, letouny z druhé dodávky nemohly nést torpédo.
• 3 letouny provozovalo Reichsverkehrsministerium (ministerstvo dopravy) jako nákladní
-
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Dornier - Die Chronik des ältesten deutschen Flugzeugwerks. Dornier GmbH, Friedrichshafen 1985. ISBN 3-925505-01-6.
http://www.airwar.ru/enc/bww1/dod.html
http://www.histaviation.com/Dornier_Do_D.html
www.letletlet-warplanes.com
koapp.narod.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-D-t67975#239214 Verze : 0
Fotografie jugoslávských Dornierů Do.D.
Nahoře je první jugoslávký Dornier
a dole je zničený Dornier na ostrově Hvar
Dornier Do D -


Dornier Do D -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-D-t67975#239216 Verze : 0
Pohled z boku - náčrt
Dornier Do D -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-D-t67975#239215 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více