Poté, co máte díly oddělené od nálitků, provedete jejich začištění od různých nectností, daných výrobcem - otřepy, přesazení dělících rovin formy, stopy po vyhazovačích, nedolitky,.... i od těch, daných nešikovností)))))
Stopy po vyhazovačích a nedolitky se tmelí. K tomu se používají tmely rozpouštědlové, dvousložkové, akrylové, a kdovíjaké ještě. Princip je jasný- dodat to, o co nás výrobce ošidil:)))))Po vyschnutí tmelu pak postupujete stejně jako v další části této kapitoly:)))))))
Ostatní vyjmenované se odstraní a to buď oškrábnutím skalpelem,pokud jsou malé, ba přímo neznatelné, nebo nejlépe broušením, pokud jsou většího rozsahu.. K tomu se používají jehlové pilníky různých průřezů a brusné čili smirkové papíry.
Jak vypadá jehlový pilník a jak se s ním pracuje, ví asi každý. Jen je třeba dát pozor, aby materiálu neubylo více, než je zdrávo:))))))))))))
Smirkové papíry, v provedení Watterproof, neboli pro broušení "pod vodou" je dobré mít v zásobě v různých zrnitostech, hrubostech. V zásadě zruba od zrnitosti 220 na hrubé a velké broušení až po zrnitost 2500 na leštění a jemné práce. Papír, respektive jeho část, namočíme do vody a brousíme. Postupujeme od hrubšího po jemnější papír, stále kontrolujeme ubývání materiálu, viz výše)))))
Dobrý vynález je tzv. brousící pero. Vypadá jako tužka, kolem které je natažený pásek smirkového papíru.
Finálové doleštění pak provedeme leštící pastou.
Až to všechno budete mít za sebou a díly budou jak nové, postoupíme dále:))))
Stopy po vyhazovačích a nedolitky se tmelí. K tomu se používají tmely rozpouštědlové, dvousložkové, akrylové, a kdovíjaké ještě. Princip je jasný- dodat to, o co nás výrobce ošidil:)))))Po vyschnutí tmelu pak postupujete stejně jako v další části této kapitoly:)))))))
Ostatní vyjmenované se odstraní a to buď oškrábnutím skalpelem,pokud jsou malé, ba přímo neznatelné, nebo nejlépe broušením, pokud jsou většího rozsahu.. K tomu se používají jehlové pilníky různých průřezů a brusné čili smirkové papíry.
Jak vypadá jehlový pilník a jak se s ním pracuje, ví asi každý. Jen je třeba dát pozor, aby materiálu neubylo více, než je zdrávo:))))))))))))
Smirkové papíry, v provedení Watterproof, neboli pro broušení "pod vodou" je dobré mít v zásobě v různých zrnitostech, hrubostech. V zásadě zruba od zrnitosti 220 na hrubé a velké broušení až po zrnitost 2500 na leštění a jemné práce. Papír, respektive jeho část, namočíme do vody a brousíme. Postupujeme od hrubšího po jemnější papír, stále kontrolujeme ubývání materiálu, viz výše)))))
Dobrý vynález je tzv. brousící pero. Vypadá jako tužka, kolem které je natažený pásek smirkového papíru.
Finálové doleštění pak provedeme leštící pastou.
Až to všechno budete mít za sebou a díly budou jak nové, postoupíme dále:))))