Dewoitine HD.731

     
Název:
Name:
Dewoitine HD.731 Dewoitine HD.731
Originální název:
Original Name:
Dewoitine HD.731
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.03.1941 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est, Marignane /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1939-DD.03.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
11.03.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1804 kg 3977 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,280 m 33ft 8,75in
Délka:
Length:
9,060 m 29ft 8,66in
Výška:
Height:
3,100 m 10ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,16 m2 195.47 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
99,399 kg/m2 20.36 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Béarn 6D vzduchem chlazený invertní řadový šestiválec o vzletovém výkonu 302 kW (410 k) při 2 800 ot/min, nominální výkon 257 kW (350 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot/min.
Vrtule trojlistá Ratier s nastavitelným úhlem náběhu.
Béarn 6D a six cylinder air-cooled inverted in-line super-charged engine rated at 405 hp for take-off and nominal power output 345 hp at 2,700 rpm at 6,561 ft,
driving a three-blade Ratier variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
240 l 52.8 UK gallons (63.4 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
290 km/h v 2000 m 180.2 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
260 km/h v 2000 m 161.6 mph in 6562 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná unarmed
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Emile Dewoitine již v roce 1938 navrhoval, pro tehdy stavěný prototyp plovákového průzkumného letounu HD.730, použití výkonnějšího motoru. Po nepříliš úspěšných zkouškách na podzim 1939 zahájil práce na modernějším letounu HD.731. Jednalo se o celokovový letoun s menším křídlem, které bylo možno snáze sklopit podél trupu. Pro pohon byl použit výkonnější invertní, vzduchem chlazený šestiválec Béarn 6D. Kapitulace Francie práce přerušila, ale ty byly obnoveny, ale již pod italským dohledem ve vichistické části Francie. Letoun byl překlasifikován na koloniální letoun pro soukromé použití.
Zkušební pilot Marcel Doret letoun zalétal, ale během zkoušek se projevily některé nepříjemné vlastnosti, letoun byl vrácen do továrny v Mazargues, zde byly provedeny některé úpravy, kterými bylo zlepšeno chlazení motoru, později byla zlepšována stabilita, další testy byly jen krátké, 4. 7. 1941 byl proveden poslední let. Italové zkoušky zastavili, Francouzi plánovali zvětšení křídla, letoun byl rozebrán a uložen v továrním hangáru. Po válce bylo uvažováno nad obnovením prací, ale nakonec k tomu nedošlo.
The HD.731-01, was built in Bagneres-de-Bigorre, assembled in the SNCASE plant at Marignane, and flown from the Berre Lake on March 11, 1941.
In order to enable the development of the aircraft to proceed, the HD.731-01 was referred to as a "hydravion colonial de liaison commerciale" (commercial colonial liaison seaplane). Powered by the 350 hp Beam 6D, the HD.731 had smaller overall dimensions than the HD.730, and the method of wing folding was revised, two folding points replacing the original four. The new wing had a shorter span and smaller area, and the entire trailing edge was occupied by slotted flaps and ailerons.


The maiden flight, with Marcel Doret at the controls, lasted forty minutes, after which some modifications were made at the Mazargues plant. Flight tests were once again resumed on June 30, 1941, however, on July 4, the last flight of the HD.731 was made, as it was decided that an increase in wing area was necessary, and as circumstances did not permit such a major modification to be made, the aircraft was disassembled and stored.
Zdroje:
Sources:
L+K 8/1984, Václav Němeček, Letadla 39-45, Dewoitine HD-730/731
1000aircraftphotos.com
www.aviafrance.com
clausuchronia.wordpress.com
guyrevel.free.fr
www.warbirdsforum.com
http://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9arn_6
http://www.airwar.ru/enc/sww2/hd730.html

Dewoitine HD.731 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-HD-731-t165364#499079 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více