Dewoitine D.9 C.1

     
Název:
Name:
Dewoitine D.9 C.1 Dewoitine D.9 C.1
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.9 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.192R Constructions Aéronautiques Émile Dewoitine, Toulouse /
DD.MM.1926-DD.04.1927 SA Aeronautica Ansaldo, Genova /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15 ? Dewoitine D.9
150 Ansaldo AC.3
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1924
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
945 kg 2083 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1333 kg 2939 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1438 kg 3170 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,800 m 42ft
Délka:
Length:
7,300 m 23ft 11,33in
Výška:
Height:
2,930 m 9ft 7,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
25,00 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
53,32 kg/m2 10.92 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 412 kW (560 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Gnome-Rhône Jupiter 9Ab nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 552 hp,
drivind a two-blade fixed-pitch wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
245 km/h v 0 m 152.2 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220 km/h v ? m 136.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,75 m/s 1722.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,75 min do 4000 m 9,75 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v trupu a
2x pevný kulomet Darne 19 ráže 7,5 mm v křídlech (tyto kulomety nebyly vždy instalovány)
Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns in a fuselage mounted and
two fixed forward-firing 0.295 inch Darne 19 machine-guns mounted in the wings (but not always fitted).
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
Jednomístný stíhací letoun Dewoitine D.9 se dosti podobal svému předchůdci Dewoitine D.1, nejvýraznějším rozdílem byla pohonná jednotka hvězdicový motor Gnome- Rhône Jupiter a křídlo s větším rozpětím (o 1 300 mm). Nový stíhací letoun nebyl francouzským letectvem přijat a tak byl uvolněn pro export. Jeden letoun zakoupila Belgie, šest jich získala Jugoslávie, Švýcaři sestavili tři letouny a nejvýznamnějším uživatelem bylo italské letectvo. Továrna Ansaldo tyto stroje vyráběla v licenci a postavila jich 150. Flown in June 1924, the D 9 was derived from the D 1 but was powered by a 420hp Gnome-Rhone 9Abradial engine. Early in the flight test programme, the standard D 1 wing was supplanted by a new wing of 2.5m2 greater area. The D.9 emulated the export success of the D 1. Licence-built in Italy by Ansaldo as the A.C.3, the D 9 was supplied to Yugoslavia (six) and Belgium (one) in 1925, and the components of three others were delivered in 1927 to the EKW (Eidg. Konstruktions-Werkstatte) in Switzerland for assembly, with delivery to the Fliegertruppe in 1928.
Zdroje:
Sources:
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd9.html
www.aviafrance.com
www.aviastar.org
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft30705.htm
http://old.hermannkeist.ch/dewoitine-d-9-c-1.html
www.belgian-wings.be
http://wp.scn.ru/en/ww15/f/2119/121/0#1

Dewoitine D.9 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-9-C-1-t164451#497432 Verze : 0
old.hermannkeist.ch

Dewoitine D.9 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-9-C-1-t164451#509587 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více