Main Menu
User Menu

Dewoitine D.510T

     
Název:
Name:
Dewoitine D.510T
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.510T
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1935 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
(objednávka na 36 letadel byla zrušena)
První vzlet:
Maiden Flight:
27.04.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1412 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1910 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,092 m
Délka:
Length:
7,850 m
Výška:
Height:
2,430 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,16 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
118,193 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 614 kW (835 k) při 2 400 ot min a 632,5 kW (860 k) v h= 4 000 m při 2 400 ot/min
Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
392 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,75 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
1000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v křídlech a
2x pevný kulomet Colt-Browning ráže 7,62 mm v trupu
Pumový náklad: 4x 50 kg
Uživatelské státy:
User States:
( )
Poznámka:
Note:
Počátkem roku 1934 projevila turecká vláda zájem o letouny Dewoitine D.500, ale s motory Hispano-Suiza 12Xcrs nebo 12Ycrs. Kanóny S-9 nebyly montovány, naproti tomu byl v trupu držák pro kameru. Průtahy při dodání prvního způsobily zrušení zakázky.
Letouny byly později upravené na Dewoitine D.510TH a prostřednictvím Saudské Arábie exportovány republikánům do Španělska.
Proti ostatním D.510 měly "starou" dřevěnou dvoulistou vrtuli a podvozek z D.500.
Zdroje:
Sources:
L+K 16/1985, Malé letectvo, Jan Kaše
http://www.afwing.com/gallery/d500/1.htm
http://www.geocities.com/red_spain/apfranc.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/d510.html
http://wp.scn.ru/en/ww15/f/638/137/0 - obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510T-t71903#253441Verze : 0
MOD
Obrázek turecké D.510T
zdroj uveden výše
Dewoitine D.510T -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510T-t71903#253442Verze : 0
MOD