Dewoitine D.501 C.1

     
Název:
Name:
Dewoitine D.501 C.1 Dewoitine D.501 C.1
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.501 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1935-DD.MM.1935 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse /
DD.MM.1935-DD.MM.193R Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Ateliers et Chantiers de la Loire, La Baule /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1935-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
157:
5 Dewoitine
92 Lioré et Olivier
60 Loire
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1287 kg 2837 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1787 kg 3940 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1860 kg 4101 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,090 m 39ft 7,98in
Délka:
Length:
7,560 m 24ft 9,63in
Výška:
Height:
2,750 m 9ft 0,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,50 m2 177.6 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
108,30 kg/m2 22.18 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Xcrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485,5 kW (660 k) a 507,5 kW (690 k) v h=4 500 m při 2 600 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná
Hispano-Suiza 12Xcrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 651 hp for take-off and 680 hp at 2,600rpm at 14,764 ft,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
376 km/h v 2000 m 233.6 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,2 min do 4000 m 4,2 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8400 m 27559 ft
Dolet:
Range:
870 km 540.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-7 nebo HS-9 ráže 20 mm v ose vrtule se 60 náboji
2x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v křídlech po 300 nábojích
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS.7 or HS.9 cannon firing through the propeller hub, 60 rounds and
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 wing-mounted machine-guns, 300 rpg
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
D.501 - vznikla zástavbou motoru HS-12Xcrs, který umožnil montáž kanónu mezi válce motoru. D.501 - Re-engined with Hispano-Suiza 12Xcrs engine.
Zdroje:
Sources:
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html
www.avionslegendaires.net
www.aviafrance.com
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-501-C-1-t41964#165026 Verze : 0
Kamufláže a fotografie Dewoitiny D.501
zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html
Dewoitine D.501 C.1 -


Dewoitine D.501 C.1 -


Dewoitine D.501 C.1 -


Dewoitine D.501 C.1 -


Dewoitine D.501 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-501-C-1-t41964#165032 Verze : 0
Dewoitine D.501 ve službách Litevského letectva

Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html
Dewoitine D.501 C.1 -


Dewoitine D.501 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-501-C-1-t41964#337963 Verze : 0
Trojpohľadový výkres
Dewoitine D.501 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-501-C-1-t41964#165065 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více