Main Menu
User Menu

Dewoitine D.373 C.1

     
Název:
Name:
Dewoitine D.373 C.1
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.373 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.12.1936 Société des établissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.12.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
19
První vzlet:
Maiden Flight:
23.03.1936
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1295 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1725 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,230 m
Délka:
Length:
7,440 m
Výška:
Height:
3,420 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,45 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
98,854 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14Kfs Mistral Major vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 684 kW (930 k) a 647 kW (880 k) v h= 3 250 m.
Vrtule trojlistá kovová stavitelná Gnome-Rhône 1070.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
425 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
380 km/h v 3250 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
280 km/h v 2560 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
850 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kulomet Darne ráže 7,5 mm v křídlech, 300 nábojů na hlaveň.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Jednalo se o palubní stíhačku, která velmi úzce navazovala na stíhačku D.371. Hlavní rozdíl byl křídlech. Letoun se musel vejít do výtahu letadlové lodi a tak bylo u D.373 mírně zmenšeno rozpětí, křídla však zůstala pevná, pod ocasem byl namontovaný přistávací hák, trup byl na příslušných místech zesílen a námořní vybavení bylo ještě doplněno vodotěsnými prostorami v trupu, ty měly za účel, v případě nouzového přistání na vodu, udržet letoun co nejdéle na hladině. Letoun však nebyl spolehlivý, motor trpěl velmi silnými vibracemi, které poškozovaly drak letadla i motor samotný. Pro tyto potíže byl vydán i zákaz letů. Dalším vývojovým typem byl D.376 se skládacími křídly a mohutnějším motorovým ložem, které mělo absorbovat vibrace motoru. Letouny vyráběla společnost LeO.
Zdroje:
Sources:
www.postedeschoufs.com
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd37.html
www.histoiredumonde.net
www.aeronavale-porteavions.com
www.aviafrance.com

Dewoitine D.373 C.1 -


Dewoitine D.373 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-373-C-1-t165270#498891Verze : 0
MOD