Název: Name: | Dewoitine D.371 C.1 | Dewoitine D.371 C.1 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.371 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.04.1935 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil | |
Období výroby: Production Period: | DD.02.1934-DD.08.1934 prototyp DD.MM.RRRR-DD.04.1935 sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp 25 (28?) sériových | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1934 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1295 kg | 2855 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1730 kg | 3814 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1860 kg | 4101 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,800 m | 38ft 8,5in |
Délka: Length: | 7,440 m | 24ft 4,9in |
Výška: Height: | 3,190 m | 10ft 5,6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,82 m2 | 191.81 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 97,082 kg/m2 | 19.88 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Gnôme-Rhône 14Kfs Mistral Major vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 684 kW (930 k) a 647 kW (880 k) v h= 3 250 m. Vrtule trojlistá kovová stavitelná. | Gnôme-Rhône 14Kfs Mistral Major fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 917 hp for take-off and 868 hp at 10,663 ft, driving a three-blade variable-pitch metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 405 km/h v 4500 m | 248.5 mph in 14764 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 376 km/h v 3250 m | 233.6 mph in 10663 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,92 m/s | 2937 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,18 min do 4500 m | 5,18 min to 14764 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 900 km | 559.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1150 km | 714.6 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v trupu a 2x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v křídlech | Two fixed forward-firing 0.3 inch Vickers machine-guns in nose and two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in the wing mounted |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - návrh Sociéte Aéronautique Francaise-Avions Dewoitine, Toulouse Hornoplošný Dewoitine D.371 byl jednou z cest, které měly zabezpečit modernizaci francouzského letectva, druhou a modernější cestou byl dolnoplošný D.500/501. Továrna Dowoitine byla plně vytížena výrobou moderních D.500 a tak předala výrobu hornoplošných D.37 a jejich dalších verzí továrně Lioré-et-Olivier. Francie tyto letouny nabízela především pro export a tak se také D.371 dostalo na španělské nebe, zde byl rychle překonán německými a italskými stíhači modernější konstrukce. Článek: Dewoitine D.371 na španělském nebi | The Dewoitine 371 was a parasol fighter that first flew in 1934. Powered by a Gnome-Rhône engine, the Dewoitine 371 was a decent fighter in 1934, but by the time it saw combat in the Spanish Civil War in 1936, it was quickly outclassed by the latest fighters of Germany and Italy. |
Zdroje: Sources: | http://www.adar.es/dewoitine.htm http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd37.html www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/i.12.12.doc www.aviafrance.com ww2drawings.jexiste.fr http://jn.passieux.free.fr/html/D371.php |