Main Menu
User Menu

Dewoitine D.371 C.1

     
Název:
Name:
Dewoitine D.371 C.1
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.371 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.04.1935 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1934-DD.08.1934 prototyp
DD.MM.RRRR-DD.04.1935 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp
25 (28?) sériových
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1295 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1730 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1860 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,800 m
Délka:
Length:
7,440 m
Výška:
Height:
3,190 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,82 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
97,082 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gnôme-Rhône 14Kfs Mistral Major vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 684 kW (930 k) a 647 kW (880 k) v h= 3 250 m.
Vrtule trojlistá kovová stavitelná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
405 km/h v 4500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
376 km/h v 3250 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,92 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,18 min do 4500 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11000 m
Dolet:
Range:
900 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1150 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm v trupu a
2x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v křídlech
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
- návrh Sociéte Aéronautique Francaise-Avions Dewoitine, Toulouse
Hornoplošný Dewoitine D.371 byl jednou z cest, které měly zabezpečit modernizaci francouzského letectva, druhou a modernější cestou byl dolnoplošný D.500/501. Továrna Dowoitine byla plně vytížena výrobou moderních D.500 a tak předala výrobu hornoplošných D.37 a jejich dalších verzí továrně Lioré-et-Olivier. Francie tyto letouny nabízela především pro export a tak se také D.371 dostalo na španělské nebe, zde byl rychle překonán německými a italskými stíhači modernější konstrukce.



Článek: Dewoitine D.371 na španělském nebi
Zdroje:
Sources:
http://www.adar.es/dewoitine.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd37.html
www.kalasnyikov.hu/dokumentumok/i.12.12.doc
www.aviafrance.com
ww2drawings.jexiste.fr
http://jn.passieux.free.fr/html/D371.php
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-371-C-1-t128029#496654Verze : 0
MOD
.
Dewoitine D.371 C.1 - Dewoitine D.371 C1 No. 6 (volací číslo R903), escadrille ERC 574, Tunisko, rok 1939. Ačkoliv byla letka ERC 574 v listopadu 1939 přezbrojena na letouny Morane-Saulnier MS.406, Dewoitiny zde jako cvičné  sloužily až do příštího roku. Zobrazený letoun byl bez motorového krytu vyfotografován na jednom ze severoafrických letišť roku 1940. Stroj nese kamufláž sestávající z nepravidelných polí barev khaki a tmavá hnědá. Tato pole byla od sebe  oddělena linkami pískové barvy. Spodní plochy světle modrošedé. Plechové panely na přídi v barvě kovu.

Dewoitine D.371 C1 No. 6 (volací číslo R903), escadrille ERC 574, Tunisko, rok 1939. Ačkoliv byla letka ERC 574 v listopadu 1939 přezbrojena na letouny Morane-Saulnier MS.406, Dewoitiny zde jako cvičné sloužily až do příštího roku. Zobrazený letoun byl bez motorového krytu vyfotografován na jednom ze severoafrických letišť roku 1940. Stroj nese kamufláž sestávající z nepravidelných polí barev khaki a tmavá hnědá. Tato pole byla od sebe oddělena linkami pískové barvy. Spodní plochy světle modrošedé. Plechové panely na přídi v barvě kovu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-371-C-1-t128029#432689Verze : 0
MOD
.
Dewoitine D.371 C.1 - Dewoitine (nelze určit zda jde o verzi D.371 nebo D.372, neboť byly prakticky identické) sloužící u 1. Escuadrilla 71. Grupo republikánského vojenského letectva během Španělské občanské války v letech 1937-1938. Jednotka byla dislokována ve Valencii a jejím úkolem byla obrana republikánského pobřeží Středozemního moře. Stroj nese ve Španělsku aplikovaný nátěr tzv. ruské zelené barvy. Spodní plochy zřejmě v barvě kovu (resp. křídlo a ocasní plochy natřené hliníkovou barvou).

Dewoitine (nelze určit zda jde o verzi D.371 nebo D.372, neboť byly prakticky identické) sloužící u 1. Escuadrilla 71. Grupo republikánského vojenského letectva během Španělské občanské války v letech 1937-1938. Jednotka byla dislokována ve Valencii a jejím úkolem byla obrana republikánského pobřeží Středozemního moře. Stroj nese ve Španělsku aplikovaný nátěr tzv. "ruské zelené" barvy. Spodní plochy zřejmě v barvě kovu (resp. křídlo a ocasní plochy natřené hliníkovou barvou).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-371-C-1-t128029#432692Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww1/dewd37.html

Dewoitine D.371 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-371-C-1-t128029#509664Verze : 0
MOD