De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter

Přehled verzí

De Havilland Canada DHC-6 Twin Otter




Verze:


Twin Otter 100
- vyrobeno 115 kusů
- motor PT6A - 20 o výkonu 432 kW
- křídlo s dvouštěrbinovými klapkami na odtokové hraně
- podvozek pevný s příďovým kolem s možností kol, lyží či plováků


Twin Otter 200
- vyrobeno 115 kusů
- letoun lišící se zvětšeným zavazadlovým prostorem v prodloužené špici


Twin Otter 300
- silnější motor PT6A-27
- uspořádání až pro 20 cestujících
- možnost podvěšení podtrupového podvěsu na 272 kg či vak na vodu o objemu 1818 l vody na hašení požárů


Twin Otter 300M
- základní vojenský letoun s možností instalace kulometu do kabiny
- možnost křídlových závěsů


Twin Otter 300MR
- námořní průzkumná verze s vyhledávacím radarem
- v křídlech vyhledávací reflektory
- letoun odbrán Senegalem


Twin Otter 300S
- šest letadel s uspořádáním kapacity 11 sedadel se zlepšením brzdovým systémem podvozku a spoilery na křídlech
- postaveny v roce 1973 pro Air Transit


Twin Otter Classic 300-G
- verze vyráběná novým vlastníkem výrobních práv - firmou De Havilland Aircraft of Canada. Maximální užitečné zatížení až 1972 kg, nebo při stejné zátěži se dolet letadla zvýší. Avionika Garmin G1000 NXi, motory Pratt and Whitney Canada PT-6A-27 nebo PT-6A-34, přepracovaný interiér kabiny, osvělení LED.


Twin Otter 400
- původně nerealizovaná verze se zaměřením splněním hlukového předpisu US FAR 36, později modernizovaná verze vyráběná firmou Viking Air


Guardian 400
- militarizovaná varianta TO 400 upravená pro námořní hlídkování a průzkum


CC-138
- 9 TO 300 používaných RCAF k SAR


UV-18A
- šest letounů předaných v letech 1976 - 1982 US Army Alaska National Guard
- standardní verze TO 300
- provozovány s plováky, lyžemi a koly


UV-18B
- dva letouny série 300 dodané akademii USAF v roce 1977
- využívané pro sportovní parašutismus


UV-18C
- tři Viking Air Guardian 400 objednané US Army v roce 2012 pro parašutistický tým Golden Knights


Historie:
- vývoj dokončen v roce 1964 a první vzlet proběhl 20.5.1965
- konstruován pro kyvadlovou dopravu s charakteristikou STOL s kapacitou 13-18 cestujících
- celkem postaveno 844 strojů s ukončením výroby v roce 1988
- výroba obnovena v roce 2007 firmou Viking Air
- uživatelé: Kanada, Argentina, Francie, Etiopie, USA, Peru, Norsko, Nepál a další



Foto:
1000aircraftphotos.com
aviation-safety.net
www.airliners.net
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-Canada-DHC-6-Twin-Otter-t46396#181003 Verze : 1

Diskuse

V roce 2010 byl podepsán kontrakt v hodnotě 67 milionů USD na dodávku 12 letounů DHC-6-400 Twin Otter vojenskému letectvu Peru. Stroje mají být dodány v letech 2011-2014.
Ve stejném roce byl podepsán kontrakt na dodávku 6 strojů DHC-6-400 ozbrojeným silám Vietnamu. Budou v úpravě pro námořní hlídkování a mají být dodány v letech 2012-2014.
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-Canada-DHC-6-Twin-Otter-t46396#501148 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více