Název: Name: | Junkers Jumo 004B | Junkers Jumo 004B |
Originální název: Original Name: | Junkers Jumo 004B | |
Kategorie: Category: | proudový motor | turbojet |
Výrobce: Producer: | Junkers Flugzeug - und Motorenwerke AG, Dessau vývoj: Magdeburger Werkzeugmachinemfabrik, Magdeburg vlastní sériová výroba: Junkers Flugzeugwerke Leipzig Opelwerke, Rüsselsheim a další rozptýlené továrny | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.04.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | total cca 14,000 of which 7 916 at the Junkers factory | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 11.10.1940 (Jumo T1) | |
Použití: Use: | Messerschmitt Bf 110 - testy motoru Messerschmitt Me 262 Arado Ar 234 Junkers Ju 287 V1 Horten Ho IX Horten Ho 229 Gotha Go 229 Heinkel He 280 V2 Henschel Hs 132 B - dokončen jeden letoun, ale nezalétán Blohm & Voss BV P.188 - projekt Messerschmitt Bf 109TL - pouze projekt Messerschmitt P.1011 - nevzlétl Focke-Wulf Ta 183 - pouze projekt Arsenal VG.70 Sud-Ouest S.O. 6000 Triton Jakovlev Jak-3 Jumo | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost: Weight: | 745 kg | 1642 lb |
Celková délka: Overall Length: | 3860 mm | 12ft 8in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 760 mm | 2ft 6in |
Palivo: Fuel: | syntetické palivo z uhlí označené J2 nebo motorová nafta s označením K1 nebo letecký benzín B4 (87 oktanů) - vysoká spotřeba popř. jejich směs | standard fuel - J2 synthetic fuel from coal or diesel fuel K1 or aviation gasoline B4 - high rate of consumption. |
Kompresor: Compessor: | Axiální 8 stupňů | 8-stage Axial compressor |
Spalovací komora : Combustors: | šest trubkových | Six tubular combustors |
Turbína: Turbine: | jednostupňová axiální | Single-stage axial turbine |
Výkony: Performance: | ||
Maximální tah: Maximum thurst: | 8,83 kN (900 kp) při 8 700 ot/min | 1,984 lbf at 8,700 rpm |
Poznámka: Note: | Start proudového motoru byl proveden pomocí dvoudobého motoru, který byl uložen v přední části proudového motoru. Pístový motor s výkonem 7,5 kW (10,5 k) roztočil turbínu do startovních otáček. Systém startování navrhl ing. Norbert Riedel. | The starter system Riedel which consisted of a 10 hp two-stroke flat engine hidden in the intake jet-engine When starting of the jet engine a small piston engine spun up the turbine. |
Zdroje: Sources: | Letectví a Kosmonautika č. 8/2001, Miroslav Balous, Ptali jste se, ISSN 0024-1156 www.enginehistory.org www.asme.org http://www.leteckemotory.cz/motory/jumo004/ archiv autora |