Curtiss YP-37

     
Název:
Name:
Curtiss YP-37 Curtiss YP-37
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 74?
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1939-DD.MM.1939 Curtiss-Wright Corp., Buffalo , New York
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2596 kg 5723 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3125 kg 6889 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
10,010 m 32ft 10in
Výška:
Height:
2,890 m 9ft 5,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,564 kg/m2 29.2 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný turbokompresorem o vzletovém výkonu 857,5 kW.
Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček.
Allison V-1710-21 twelvee-cylinder liquid-cooled vee turbosupercharged engine, rated at 1,150 hp for take-off,
driving a three-blade constant-speed propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
533 km/h v 6096 m 331.2 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
491 km/h v ? m 305.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 6096 m 8,5 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10363 m 33999 ft
Dolet:
Range:
917 km 569.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km 869.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Colt-Browning MG-53 ráže 12,7 mm s 200 náboji vpravo nad motorem a
1x pevný kulomet Colt-Browning AN-M2 ráže 7,62 mm s 600 náboji vlevo nad motorem.
One fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 right upper the engine with 200 rounds and
one fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning AN-M2 left upper the engine with 600 rounds.
Uživatelské státy:
User States:
USA United States
Poznámka:
Note:
Letoun byl byl poháněn oproti nepovedenému prototypu XP-37 poháněn mírně výkonnější verzí motoru Allison, tento motor byl přeplňován také jiným typem turbokompresoru. Na výkonech se to, bohužel, nijak neprojevilo.

Konstruktéři se snažili zlepšit výhled z kabiny, ta byla mírně posunuta vpřed a trup byl, z důvodu vyvážení, prodloužen v ocasní části o více než 0,5 m. Celkem bylo vyrobeno 13 předsériových letounů YP-37. které byly testovány armádním letectvem v Ohiu, přednost ale nakonec dostal Curtiss P-40, který byl poháněn spolehlivou verzí motoru Allison bez turbokompresoru a byl tak mnohem spolehlivější a letoun poskytoval lepší výhled než "dlouhonosý" YP-37.
After the disappointment with the prototype XP-37, the design team went to a series of modifications and was hoped that some improvement would be offered by the 13 service-test YP-37 airframes which were 0.56m longer and had the V-1710-21 engine.

The YP-37 aircraft went through rigorous tests at Wright Field, Ohio, including gunnery tests, but the visibility problem was not resolved and the YP-37s were not as stable as Army pilots wanted. Serious consideration was given to further development, but at the time Curtiss was also about to come forth with the P-40 which offered an inline powerplant without the drawbacks. Though they contributed to knowledge gained by fighter designers and tacticians, the YP-37s never reached operational service as other types.
Zdroje:
Sources:
Peter M. Bowers, Profile No. 45 Curtiss Army Hawks, Profile Publications, England.
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-37.html
www.csd.uwo.ca
http://www.joebaugher.com/usaf_fighters/p37.html
archiv autora

Curtiss YP-37 -


Curtiss YP-37 -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-YP-37-t125983#427504 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více