Curtiss XP-6F Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss XP-6F Hawk Curtiss XP-6F Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss XP-6F Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.03.1933 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.03.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze z XP-6E
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1428 kg 3149 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1743 kg 3842 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
6.88 m 23ft 2in
Výška:
Height:
2.72 m 8ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-55 s turbokompresorem, o výkonu 727 kW
třílistá kovová vrtule
supercharged Curtiss V-1570-55, power 675 hp
three-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l
208 l pomocná nádrž
50 US gal
55 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
362.1 km/h v 4572 m 225 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s 1400 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m 6.1 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
321.9 km 200 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet 2x .30 machine guns
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
www.americancombatplanes.com
http://www.aero-web.org/specs/curtiss/xp-6f.htm

Curtiss XP-6F Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6F-Hawk-t125691#426547 Verze : 0
V roce 1933 byl prototyp P-6E, 39-374, vrácen do Buffala k dalším úpravám. První z nich představovala zástavba motoru V-1570F s turbokompresorem F-2F umístěným na pravé straně přídě, druhou bylo nahrazení otevřeného kokpitu uzavřenou kabinou. V této podobě byl 39-374 přejmenován na XP-6F, továrním označením Model 35C (a přidal si tak další jméno do ne zrovna krátkého seznamu - předtím byl pojmenován P-11, YP-20 a XP-6E). Armádě byl vrácen v březnu 1933. Kvůli zvýšené hmotnosti klesla jeho maximální rychlosti u země na 312,2 km/h, stoupla ale na 362.1 km/h v 4572 m a možná by mohla být i vyšší, kvůli problémům s chlazením motoru ale testy ve větších výškách neproběhly, takže není znám ani dostup, a nakonec vedly k ukončení testů. Poté měl XP-6F dostat standardní 578kW V-1570-55 bez turbokompresoru a přeznačen na P-6F.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-6F-Hawk-t125691#426556 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více