Curtiss XP-17 Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss XP-17 Hawk Curtiss XP-17 Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss XP-17 Hawk
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1930-DD.MM.1930 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 konverze / conversion
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1000 kg 2204 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1358 kg 2994 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
6.96 m 22ft 10in
Výška:
Height:
2.62 m 8ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright V-1460-3 Tornado o výkonu 358 kW
dvoulistá kovová vrtule
Wright V-1460-3 Tornado, power 480 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
163 l 43 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
265.5 km/h v 0 m 165 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
209.2 km/h v ? m 130 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8 min do 3048 m 8 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6523 m 21400 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p17.html
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-17-Hawk-t74728#424215 Verze : 0
V srpnu 1925 byl americkému armádnímu letectvu dodán první stíhací letoun Curtiss P-1 Hawk. Tento stroj, 24-410, byl vzápětí využit jako testovací stolice pro vzduchem chlazený motor Allison-Liberty V-1410 o výkonu 313 kW. V této podobě se v roce 1926 zůčastnil leteckých závodů v Kansas City a během Rotary Club Trophy Race se s rychlostí 287,5 km/h držel na třetím místě, než byl pilot W. McKierman diskvalifikován za špatné oblétnutí pylonu. V červenci 1930 byl do tohoto draku armádou zastavěn experimentální dvanáctiválcový invertní motor Wright V-1460-3 Tornado o výkonu 358 kW a označení stroje bylo změněno na XP-17. Do této doby elegantní závodní stroj dostal velmi jednoduchou kapotáž motoru, který ve své spodní části výrazně přesahoval původní štíhlý trup. Protože šlo v této době o již zastaralý letoun, který nedosahoval nijak závratných výsledků, nepočítalo se od začátku s jakoukoli další výrobou P-17 a šlo pouze o další motorový test. Nikdy nedošlo ani k pokusu vylepšit aerodynamiku úpravou motorového krytu. V této podobě se XP-17 dočkal dubna 1932, kdy byl vyřazen a sešrotován.
Curtiss XP-17 Hawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-XP-17-Hawk-t74728#274821 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více