Curtiss P-6S Hawk

     
Název:
Name:
Curtiss P-6S Hawk Curtiss P-6S Hawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-6S Hawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.193R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1320 kg 2910 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
6.96 m 22ft 10in
Výška:
Height:
2.59 m 8ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.41 m2 252 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp o výkonu 336 kW
dvoulistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340-9 Wasp, power 450 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l 50 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
252.7 km/h v 0 m 157 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.2 m/s 1820 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 3810 m 10 min to 12500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6645 m 21800 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x 7,62mm kulomet 2x .30 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 2,54 h Endurance: 2,54 hr
Zdroje:
Sources:
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, P. M. Curtiss Army Hawks, Aircraft in Profile No.45. Profile Publications, Leatherhead 1965.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Bowers, P. M. Forgotten Fighters/2 and Experimental Aircraft U.S. Army 1918-1941, Arco Publishing Company, New York 1971. ISBN 0-66802-403-8.
Hagedorn, Daniel P. Central American and Carribean Air Forces. Air Britain, Tonbridge 1993. ISBN 0-85130-210-6.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p6.html
http://www.aerofiles.com/_curtx.html
http://www.urrib2000.narod.ru/Mil1-2-e.html

Curtiss P-6S Hawk - Curtiss P-6S před předáním v Buffalu.

Curtiss P-6S před předáním v Buffalu.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6S-Hawk-t125639#426328 Verze : 0
V říjnu 1929 objednalo kubánské letectvo objednalo tři Curtissy P-6S, variantu P-6 vybavenou motorem Pratt & Whitney Wasp. Kubánské letectvo v této době procházelo přestavbou pod vedením mise amerického kapitána Rosenhama Beana a ještě několik let předtím skládalo v podstatě jen z několika Curtissů JN-4D (doslova shnilých - na příkaz kapitána Beana byly okamžitě spáleny) a sotva letuschopných DH-4M-1. Volba motoru nebyla náhodná, ve stejné době byly objednány také průzkumné Voughty O2U-1A Corsair, které také používaly Waspy, a hvězdicové motory Wright měly i cvičné Consolidated PT-3, na kterých kubánští piloti cvičili. Waspy kromě toho používaly také americké armádní P-3A a námořní F6C-4, takže možnost zástavby Waspu do Hawku byla dostatečně vyzkoušená. Bean, který koupi Hawků inicioval, dokonce ve snaze získat za přidělené peníze co nejlepší stroj přemluvil americké letectvo k porovnávacím testům mezi P-6S a P-12. Paradoxně americké letectvo Kubě nákup Hawků nedoporučilo kvůli tomu, že ještě nebyly dostatečně prověřeny v provozu. Kuba stroje přesto v lednu 1930 převzala. Vzhledem k uváděným označením (Hawky měly používat čísla 9, 10, 15, 16 a 18) je dokonce pravděpodobné, že koupilo i další nejméně dva stroje. Hawky společně s Corsairy stály na počátku rozmachu kubánského letectva, a dokonce šlo o o pravděpodobně první variantu Hawku (vzhledem k poklidné službě chilských P-1A), která se dočkala ostrého nasazení. V srpnu 1931 se u města Gibara vylodila malá skupina revolucionářů, která ale byla rychle potlačena mimo jiné i kubánským letectvem - přičemž byly údajně tři stroje, dva Corsairy a výše zobrazený Hawk č. 16, zničeny palbou ze země. Zbylé stroje sloužily u dvou smíšených perutí (víc jich Kuba ani neměla) společně s Corsairy a byly vyřazeny pravděpodobně ještě v první polovině 30. let. V roce 1933 byly doplněny dalšími Hawky, tentokráte exportní variantou Hawk II.


Kubánské Hawky pravděpodobně létaly s trupem v barvě hliníku, s horními plochami křídel a vodorovných ocasních ploch přetřenými na žlutooranžovou.


Jako P-6S je někdy uváděn i stroj koupený japonskou firmou Micubiši, ten má ale na fotografiích motor Conqueror a jde proto asi o exportní P-6.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-6S-Hawk-t125639#426333 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více