Curtiss P-60 - přehled verzí
Curtiss XP-60
byl to starší Curtiss XP-53 poháněný motorem Rolls-Royce Merlin 28 a jeho licenční verzí Packard V-1610-1; zkoušky od 16.09.1941
Curtiss XP-60A
motor Allison V-1710-75 s turbokompresorem GE B-14, původní objednávka na 1 950 letadel byl zrušena, protože letoun měl špatný poměr výkonu ku hmotnosti; zkoušky od 10/1941
Curtiss XP-60B
opět motor Allison V-1710 s kompresorem Wright, přestavěn na XP-60E
Curtiss XP-60C
původně se počítalo s motorem Chrysler XIV-2220, ten ale nebyl dokončen a tak byl vestavěn motor Pratt & Whitney R-2800-53 Double Wasp, který poháněl protiběžné vrtule
Curtiss XP-60E
vestavěn motor Pratt & Whitney R-2800-10 Double Wasp se čtyřlistou vrtulí. Zakázka na 500 letadel P-60A-1 byla zrušena a dokončen byl pouze jeden (následující verze)
Curtiss XP-60D
byl vyzkoušen s motorem Packard V-1650-3 (Rolls-Royce Merlin 61) se čtyřlistou vrtulí; prototyp byl zničen 06.05.1943 při havárii.
Curtiss YP-60E
motor Pratt & Whitney R-2800-18 Double Wasp o výkonu 2 100 koní, s kapkovitou kabinou, zkoušky začaly 07/1944 - výkony horší než P-47 Thunderbolt
Vyrobeno a přestavěno bylo celkem:
41-19508 Curtiss XP-53 ---> XP-60 ---> XP-60D - zničen
42-79423 Curtiss XP-60A
42-79424 Curtiss XP-60C
42-79425 Curtiss XP-60B --> XP-60E
43-32762 Curtiss YP-60A; 43-32763 - YP-60E
43-32789 až 43-33262 Curtiss P-60A-1-CU - objednávka zrušena 06/1943
Curtiss XP-60
byl to starší Curtiss XP-53 poháněný motorem Rolls-Royce Merlin 28 a jeho licenční verzí Packard V-1610-1; zkoušky od 16.09.1941
Curtiss XP-60A
motor Allison V-1710-75 s turbokompresorem GE B-14, původní objednávka na 1 950 letadel byl zrušena, protože letoun měl špatný poměr výkonu ku hmotnosti; zkoušky od 10/1941
Curtiss XP-60B
opět motor Allison V-1710 s kompresorem Wright, přestavěn na XP-60E
Curtiss XP-60C
původně se počítalo s motorem Chrysler XIV-2220, ten ale nebyl dokončen a tak byl vestavěn motor Pratt & Whitney R-2800-53 Double Wasp, který poháněl protiběžné vrtule
Curtiss XP-60E
vestavěn motor Pratt & Whitney R-2800-10 Double Wasp se čtyřlistou vrtulí. Zakázka na 500 letadel P-60A-1 byla zrušena a dokončen byl pouze jeden (následující verze)
Curtiss XP-60D
byl vyzkoušen s motorem Packard V-1650-3 (Rolls-Royce Merlin 61) se čtyřlistou vrtulí; prototyp byl zničen 06.05.1943 při havárii.
Curtiss YP-60E
motor Pratt & Whitney R-2800-18 Double Wasp o výkonu 2 100 koní, s kapkovitou kabinou, zkoušky začaly 07/1944 - výkony horší než P-47 Thunderbolt
Vyrobeno a přestavěno bylo celkem:
41-19508 Curtiss XP-53 ---> XP-60 ---> XP-60D - zničen
42-79423 Curtiss XP-60A
42-79424 Curtiss XP-60C
42-79425 Curtiss XP-60B --> XP-60E
43-32762 Curtiss YP-60A; 43-32763 - YP-60E
43-32789 až 43-33262 Curtiss P-60A-1-CU - objednávka zrušena 06/1943