Curtiss Hawk IV

     
Název:
Name:
Curtiss Hawk IV Curtiss Hawk IV
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk IV
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1544 kg 3404 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2086 kg 4598 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.6 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7.14 m 23ft 5in
Výška:
Height:
2.98 m 9ft 9,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.34 m2 262 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright R-1820-F56 o výkonu 556 kW
třílistá stavitelná vrtule Hamilton Standard
Wright R-1820-F56, power 745 hp
three-blade Hamilton Standard variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
416 l
189 l přídavná nádrž
110 US gal
50 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
399.9 km/h v 3810 m 248.5 mph in 12500 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
340.1 km/h v 3810 m 211.3 mph in 12500 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9053 m 29700 ft
Dolet:
Range:
928.6 km 577 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet v přídi

1x 227 kg bomba nebo
4x 51kg bomba
2x machine gun in the nose

1x 500 lb bomb or
4x 112 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
The tail of a saga - tle last of the Hawk biplanes. Air Enthusiast, 1973/10.
Grey, C. G., Brigman, L. Jane´s All the Worlds Aircraft 1938. Sampson Low, Marston & Company, London 1938.
Bowers, P. M. Curtiss Aircraft 1907-1947, Putnam Aeronautical Books, London 1979. ISBN 0-370-10029-8.
Bowers, Peter. Curtiss Nawy Hawks in Action, In Action No.1156. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1995. ISBN 0-89747-342-6.
Padin, Jorge Núnez, ed. Curtiss Hawk, Fuerza Aerea Argentina No.5. Bahía Blanca 1999.
http://www.aerofiles.com/_curt.html
http://www.aviastar.org/air/usa/curtiss_hawk3.php

Curtiss Hawk IV - Demonstrátor poslední varianty Hawku, Hawk IV. Na rozdíl od předchozích exportních verzí Hawk IV neměl úspěch a zůstal v jediném kusu, prodaném do Argentiny, podoba s následujícími již jednoplošnými stroji je ale nepopiratelná.

Demonstrátor poslední varianty Hawku, Hawk IV. Na rozdíl od předchozích exportních verzí Hawk IV neměl úspěch a zůstal v jediném kusu, prodaném do Argentiny, podoba s následujícími již jednoplošnými stroji je ale nepopiratelná.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-IV-t127616#431433 Verze : 0
V roce 1935 si série leteckých nehod vynutila, aby se argentinské ozbrojené složky začaly zabývat modernizací svého letového parku, z velké části tvořeném ještě Dewoitiny D.21 a D.25 a Breguety 19. Smíšená komise složená ze zástupců vojenského letectva i námořnictva dostala k dispozici částku 22 milionů pesos, a obdržela nabídky od deseti firem z celého světa - Chance Vought, Blériot, SPW, Seversky, Curtiss-Wright, Koolhoven, Fokker, Fiat, North American a Breda. Z různých důvodů ale na základnu El Palomar dorazily pouze Vought V-143 a Curtiss Model 78 Hawk IV.

Hawk IV byl posledním pokusem firmy o modernizaci své osvědčené, ale staré řady stíhacích letounů Hawk, která ale vznikla již roku 1924. Šlo v podstatě o mírně upravený Hawk III, s motorem optimalizovaným pro větší výšky a hlavně s přepracovaným hřbetem a plně zakrytou kabinou, jejíž překryt byl odsouvatelný vzad. Šlo tedy o velice podivnou směs prvků - zatahovací podvozek a krytá kabina, celokovový trup, dřevěná křídla a dvouplošné uspořádání... Konkurent od firmy Vought byl již ovšem jako jednoplošník představitelem následující generace stíhacích letounů. Během letových zkoušek v září 1936 Vought V-143 zvítězil snad ve všech ohledech a získal 87,7 bodů oproti 69,5, které získal Hawk, byl ale nakonec zamítnut, protože mateřská firma neudělila povolení otestovat stroj bez použití protivývrtkového padáku. V prosinci 1936 tedy Argentina demonstrátor Hawku IV koupila, zatímco Vought se vrátil domů. Další stroje ovšem koupeny nebyly, místo toho byl vyhlášen nový konkurs. V něm se střetnul s nástupcem Voughtu 141 i zástupce úplně nové řady Hawk, jednoplošný Hawk 75H. Ten již zakázku získal.

Hawk IV byl přidělěn leteckému pluku 2, stíhací skupině 1, která již používala jeho předchůdce, Hawk III. Jeho kariéra byla ale krátká, 20. dubna 1937 sice překonal dosavadní jihoamerický rekord v dostupu, 26. října stejného roku byl ale zničen při havárii na střelnici la Hullera, při které zahynul i jeho pilot Myr. J. Capella. Během své argentinské služby Hawk IV něsl stejné zbarvení jako Hawky III, tedy nátěr hliníkovou barvou na všech plochách a trupové číslo 12. Výzbroj pravděpodobně tvořil 7,65mm kulomet Madsen, doplněný druhým kulometem stejného výrobce, ale ráže 11,35 mm.
Curtiss Hawk IV -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-IV-t127616#431594 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více