Curtiss Hawk 75O

     
Název:
Name:
Curtiss Hawk 75O Curtiss Hawk 75O
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 75O
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
29.11.1938-15.12.1938 Curtiss-Wright Corp., Buffalo,New York
DD.08.1940-DD.MM.194R Fábrica Militar de Aviones, Córdoba
Období výroby:
Production Period:
29.11.1938-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Curtiss 30
FMA 20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1802 kg 3973 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2406 kg 5304 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2934 kg 6468 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,63in
Délka:
Length:
8,790 m 28ft 10,06in
Výška:
Height:
2,810 m 9ft 2,62in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
109,763 kg/m2 22.48 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Wright GR-1820-G5 Cyclone vzduchem chlazený hvezdicový devítiválec o vzletovém výkonu 746 kW při 2 200 ot/min, 634 kW v h= 1 829 m a 559 kW v h= 4 633 m.
Vrtule trojlistá kovová.
Wright GR-1820-G5 cyclone nine-cylinder air-colled single-row radial engine rated at 1,000 hp at 2,200 rpm for take-off, 850 ho at 6,000 ft and 750 hp at 15,200 ft,
driving a thre-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
401 l 88.2 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
450 km/h v 3048 m 279.6 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,7 m/s 2106.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9700 m 31824 ft
Dolet:
Range:
880 km 546.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Madsen ráže 11,35 mm s 200 náboji (pravý)
1x pevný kulomet Madsen ráže 7,62 mm s 600 náboji (levý)
(oba nad motorem)
2x pevný kulomet Madsen ráže 7,62 mm s 600 náboji na hlaveň v křidlech
Pumy do hmotnosti: 136 kg (10x 11,4 kg nebo 10x 13,6 kg) zavěšeny pod křídly
One fixed forward- firing 0.447 inch Madsen machine-gun right upper the engine with 200 rounds,
one fixed forward- firing 0.3 inch Madsen machine-gun left upper the engine with 600 rounds and
two fixed forward- firing 0.3 inch Madsen machine-gun mounted in the wings, 600 rpg.
Bomb load: Up to 300 lb (ten 25 to 30 lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:
Argentina Argentina
Poznámka:
Note:
V roce 1951 létalo operačně 16 Hawků a poslední Hawk byl sešrotován až v roce 1954
Simplified version for Argentine, 30 built and delivered by Curtiss with additional 200 to be built under license locally by Fabrica Militar de Aviones, however only 20 were completed.
Zdroje:
Sources:
Marek Ryś, Curtiss P-36 Hawk, AJ Press 2002, Gdyně, Polsko, ISBN 83-7237-057-5
Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979
Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966
William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961
http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html
www.lemaire.happyhost.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75O-t46309#180271 Verze : 0
Náčrtek je stažený z http://www.airwar.ru/other/draw_fw.html#8
Curtiss Hawk 75O -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75O-t46309#183137 Verze : 0
Další z náčrtků v argentinském kabátě:
Curtiss Hawk 75O -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-Hawk-75O-t46309#208653 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více