Název: Name: | Convair F-106A Delta Dart | Convair F-106A Delta Dart |
Originální název: Original Name: | Convair F-106A Delta Dart | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1956-DD.07.1961 Convair Division, General Dynamics Corp., San Diego, California | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1956-DD.07.1961 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 277 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.12.1956 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | tailless |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 10726 kg | 23646 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16103 kg | 35500 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 18974 kg | 41831 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11.67 m | 38ft 3,5in |
Délka: Length: | 21.56 m | 70ft 8,75in |
Výška: Height: | 6.18 m | 20ft 3,25in |
Plocha křídla: Wing Area: | 64.83 m2 | 697.8 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney J75-P-17 o tahu 71,61 kN / 108,98 kN s přídavným spalováním | Pratt & Whitney J75-P-17, thrust 16100 lb.s.t. / 24500 lb.s.t. with afterburning |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 5451 l 2x 1628 l přídavná nádrž | 1440 US gal 2x 430 gal underwing tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2137.2 km/h v 10668 m | 1328 mph in 35000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 956 km/h v ? m | 594 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 217.4 m/s | 42800 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6.9 min do 15789 m | 6.9 min to 51800 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16063 m | 52700 ft |
Dolet: Range: | 1166.8 km | 725 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2911.3 km | 1809 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x protiletadlová střela Hughes AIM-4F nebo -4G Falcon 1x neřízená střela s jadernou hlavicí Douglas AIR-2 Genie, později na některých strojích nahrazena 1x 20mm kanonem M61A1 Vulcan | 4x Hughes AIM-4F or -4G Falcon air-to-air missile 1x Douglas AIR-2 Genie unguided missile with a nuclear warhead, later replaced in some aircraft by 1x 20 mm M61A1 Vulcan cannon |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8. Yenne, Bill. Convair Deltas from SeaDart to Hustler. Specialty Press, North Branch 2009. ISBN: 978-1-58007-118-5. http://joebaugher.com/usaf_fighters/f106_1.html www.nationalmuseum.af.mil |
Convair F-106A Delta Dart
Od roku 1959 do konce sedmdesátých let byl F-106 hlavním přepadovým stíhacím letounem US Air Force. Poté na jeho místo u USAF nastoupil F-15C Eagle a u Národní letecké gardy jej vystřídal F-16 Fighting Falcon.
prototyp YF-106A vzlétl poprvé 26. prosince 1956.
U F-106B bylo za pilotem umístěno sedadlo pro druhého člena posádky.
Další vylepšená verze F-106C s novým radiolokátorem se už nevyráběla.
v roce 1987 byla jako poslední letka ještě vyzbrojena letouny F-106 177. Fighter Group v Atlantic City
prototyp YF-106A vzlétl poprvé 26. prosince 1956.
U F-106B bylo za pilotem umístěno sedadlo pro druhého člena posádky.
Další vylepšená verze F-106C s novým radiolokátorem se už nevyráběla.
v roce 1987 byla jako poslední letka ještě vyzbrojena letouny F-106 177. Fighter Group v Atlantic City
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tři obrázky F-106A...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj : www.hill.af.mil
Convair F-106A-100-CO Delta Dart
S/N 58-0774
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Convair F-106A-100-CO Delta Dart
S/N 58-0774
www.nationalmuseum.af.mil
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Consolidated / Convair |
Typ letounu | Convair F-106A Delta Dart |
Kamufláž | - |
Šedá světlá / Light Grey Černá / Black |
|
Země | |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 58-0795 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Panama City, Tyndallova základna vzdušných sil [1948- ] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1969 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
F-106A-100-CO létající u Air Defense Weapons Center. Na tomto stroji byla otestována úprava, později zavedená na části F-106A, a to zástavba rotačního kulometu do části pumovnice původně sloužící střele Genie. Raketa AGM-78 ARM pod křídlem je také pouze zkušební.