Název: Name: | Četverikov MDR-6B | Chetverikov MDR-6B |
Originální název: Original Name: | Четвериков МДР-6Б | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 Ivankovský letecký závod č. 30, Ivankovo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4200 kg | 9259 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6900 kg | 15212 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,20 m | 53ft 1,79in |
Délka: Length: | 15,70 m | 51ft 6,11in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 48,00 m2 | 516.67 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Klimov M-105 o vzletovém výkonu 809 kW/1100 k třílistá stavitelná vrtule | Klimov M-105, take-off power 1085 hp three-bladed variable-pitch propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 498 km/h v 4700 m | 309.4 mph in 15420 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11650 m | 38222 ft |
Dolet: Range: | 1100 km | 683.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2900 km | 1802 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet UBT 12,7 mm v přídi 1x kulomet UBT 12,7 mm ve hřbetní věži MV-5 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pod zádí 1200 kg pum | 1x flexible 12.7 mm UBT machine gun in the nose 1x 12.7 mm UBT machine gun in a MV-5 dorsal turret 1x flexible 7.62 mm ShKAS machine gun under the tail 2646 lb of bombs |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | - prototyp vylepšené verze MDR-6 s novým křídlem, podle některých zdrojů jde o ten samý letoun jako MDR-6A - postaven nejméně jeden další letoun s odlišnými pomocnými plováky a později s novými chladiči jako MDR-6B-2 (či podle starších zdrojů B-1) - plánované sériové označení Če-6 | - |
Zdroje: Sources: | Andersson, Lennart. Soviet Aircraft and Aviation 1917-1941. Putnam Aeronautical Books, London 1997. ISBN 0-85177-859-3. Петров, Г. Ф. Гидросамолеты и экранопланы 1910-1999. РусАвиа, Москва 2000. ISBN 5-900078-05-1. Шавров, В. Б. История конструкций самолетов в СССР до 1938г. Машиностроение, Москва 1986. Маслов, Михаил. Повесть о морском дальнем разведчике Че-2, Мир Авиации 1997/01. Якубович, Николай. В погоне за скоростью. Авиация и время 2008/01. Němeček, Václav. Četvěrikov Če-2 (MBR-6), Letectví+Kosmonutika 1968/17. Němeček, Václav. Četvěrikov MBR-6, Letectví+Kosmonutika 1986/15. |