Caudron CR.770 C.1

     
Název:
Name:
Caudron CR.770 C.1 Caudron CR.770 C.1
Originální název:
Original Name:
Caudron CR.770 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société anonyme des avions Caudron,Issy-les-Moulineaux /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1740 kg 3836 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2150 kg 4740 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,67 m 28ft 5,33in
Délka:
Length:
9,90 m 32ft 5,75in
Výška:
Height:
2,92 m 9ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
12,50 m2 134.55 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
171,588 kg/m2 35.14 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Renault 626 vzduchem chlazený řadový vidlicový invertní šestnáctiválec o výkonu 588,4 kW (800 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu Ratier typ HG o průměru 2 160 mm.
Renault 626 sixteen-cylinder inverted Vee air-cooled engine rated at 789 hp at 13,123 ft,
driving a three-blade Ratier Type HG metal variable-pitch propeller of the diameter 7ft 1in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
590 km/h v 4000 m 366.6 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
506 km/h v ? m 314.4 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,3 m/s 2421.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,85 min do 4000 m 4,85 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10360 m 33990 ft
Dolet:
Range:
1430 km 888.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm pod křídlem, 300 - 1 500 nábojů pro každý. Six fixed forward-fíring 0.295 inch MAC 1934 M39 machine-guns mounted below the wings 300 to 1,500 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letové zkoušky prototypu CR-770 nemohly být dokončeny, jsou uvedené výkony pouze vypočteny.


Datum prvního vzletu uváděno někdy jako listopad 1939.
It was modified by a third prototype CR 760 but was powered by a Renault 626 sixteen-cylinder inverted Vee air-cooled engine rated at 789hp. Ten minutes after taking off for the first time, the CR 770 suffered a broken crankshaft, and, before a replacement power plant the prototype had to be destroyed to avoid capture by the Wehrmacht.
Testing were not completed - performances are merely calculated.
Zdroje:
Sources:
Lotnictwo 7/2007, Magazyn miłośników lotnictwa wojkowego, cywilnego i kosmonautiky, Encyklopedia Lotnicza: Caudron C.714 i CR.770, ISSN 1732-5323.
www.aviastar.org
www.aviafrance.com
www.samolotypolskie.pl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr770.html
www.stardestroyer.net
URL : https://www.valka.cz/Caudron-CR-770-C-1-t1049#496230 Verze : 0
Historie:
• V roce 1938 ministerstvo letectví zadalo požadavek na výrobu lehkého stíhacího letounu s motorem o výkonu 700 koní, nutno říci, že na požadavek odpověděla pouze firma Caudron se svým typem CR-760. Firma Caudron však naléhala již dříve na ministerstvo, aby se takové specifikace vydalo.
• Ve Francii však nebyl takový motor k dispozici. Firma Renault koupila licenční práva na italský motor Isotta-Fraschini Delta RC-40, což byl vzduchem chlazený řadový vidlicový invertní dvanáctiválec o výkonu 730 koní. S tímto motorem byly postaveny dva letouny CR-760.
• Louis Renault se však nedokázal smířit se skutečností, že jeho továrna nedokáže postavit vlastní motor této výkonové třídy a tak nařídil, co možno nejrychlejší, vývoj a stavbu takového motoru. To se podařilo a tak v květnu 1940 byl motor Renault 626 vestavěn do upraveného třetího prototypu CR-760, z něj vznikl jediný prototyp CR 770.
• Letoun byl zajímavý dlouhým "čumákem" a také velmi jednoduchou konstrukcí draku, ta měla umožnit malým výrobcům stavbu takového letounu.
• Zkušební pilot Raymond Deimotte s letounem odstartoval, ale brzy po startu praskla kliková hřídel motoru, ta byla nedostatečně uložena, letoun nouzově přistál a již se jej nepodařilo opravit. Naopak byl zničen před postupující německou armádou. Výkony tedy nejsou ověřeny, jsou pouze vypočteny.
• Zajímavá byla výzbroj, skládala se ze šesti kulometů ráže 7,5 mm, ty byly uloženy v pouzdrech pod křídly ( přibližně v polovině křídel) a nábojové pásy vedly až ke koncům křídel, tak bylo možno nést až 1 500 nábojů na kulomet.
URL : https://www.valka.cz/Caudron-CR-770-C-1-t1049#164464 Verze : 0
Fotografie CR-770
Caudron CR.770 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Caudron-CR-770-C-1-t1049#164469 Verze : 0
Caudron C.R.770



Zdroje :
www.planes-and-tanks.com

Caudron CR.770 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Caudron-CR-770-C-1-t1049#252267 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více