Caspar C 35 Priwall

     
Název:
Name:
Caspar C 35 Priwall Caspar C 35 Priwall
Originální název:
Original Name:
Caspar C 35 Priwall
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Caspar Werke AG, Travemünde /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2 + 8
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2400 kg 5291 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4600 kg 10141 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,72 m 54ft 10,26in
Délka:
Length:
13,24 m 43ft 5,25in
Výška:
Height:
4,78 m 15ft 8,18in
Plocha křídla:
Wing Area:
69,00 m2 742.71 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VIU o výkonu 552 kW/750 k BMW VIU, power 740 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
203 km/h v ? m 126.1 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v ? m 111.8 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
1000 km 621.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_35.html
www.1000aircraftphotos.com
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Caspar_C_35
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243228 Verze : 0
Caspar C-35

Historie :
Letoun Caspar C-35 byl dalším z řady strojů, vyprojektovaných a postavených v německé továrně Karl Caspar AG. V meziválečném období v Německu musely skoro všechny nově vznikající konstrukce maskovat svůj pravý účel. Německu byla zakázáno vyzbrojovat vojenské letectvo a hlavně projektovat nové stroje a tak se pravý účel strojů musel maskovat. Příkladem může být i letoun Caspar C-35, sice to byl civilní letoun pro dopravu osmi cestujících, ale po malých konstrukčních úpravách se z něj mohl stát ryze vojenský letoun. Uvažovalo se o dvou vojenských verzích, první transportní a druhé námořní. První zkušební let proběhl v roce 1928 v Travemünde a stroj pilotoval W. Noack. Po úspěšném zalétání byl stroj v dubnu 1928 zaregistrován u Caspar AG, ale už v srpnu téhož roku dostal stroj civilní označení D-1360 a létal pro společnost DLH (Deutsche Luft Hansa). Byl vyroben pouze jeden exemplář a i ten měl krátkou životnost, byl zničen v červenci 1930.
Letoun Caspar C-35 byl desetimístný dvouplošník s pevným podvozkem. Poháněl ho řadový dvanáctiválec BMW VIU, chlazený ethylenglykolem, o výkonu 563 kW. Rychlost letounu byla 203 km/h, rychlost cestovní byla 180 km/h a rychlost přistávací 95 km/h. Letoun létal bez výzbroje.

Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_35.html
www.1000aircraftphotos.com
www.romantic-love.info
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Caspar_C_35
URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243227 Verze : 0
Na všech fotografiich se jedná o stejný letoun, registrační značka D-1360. Na prvni fotografii, kdy letoun stojí na stojánce letiště Schiphol v Amsterdamu, má už stroj zalepená vyhlídková okna na boku trupu.


Zdroj:
http://www.histaviation.com/Caspar_C_35.html
www.1000aircraftphotos.com

Caspar C 35 Priwall -


Caspar C 35 Priwall -


Caspar C 35 Priwall -


URL : https://www.valka.cz/Caspar-C-35-Priwall-t69155#243229 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více