Caproni Ca.312

Caproni Bergamaschi Ca.312
     
Název:
Name:
Caproni Bergamaschi Ca.312bis Caproni Bergamaschi Ca.312bis
Originální název:
Original Name:
Caproni Bergamaschi Ca.312bis
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.194R SA Caproni Aeronautica Bergamasca, Ponte San Pietro /
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Aeroplani Caproni SA, Milano-Taliedo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 Caproni
35 CAB
První vzlet:
Maiden Flight:
07.12.1938 Ca.312
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3950 kg 8708 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5700 kg 12566 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
16,20 m 53ft 1,79in
Délka:
Length:
13,40 m 43ft 11,55in
Výška:
Height:
3,03 m 9ft 11,29in
Plocha křídla:
Wing Area:
38,40 m2 413.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Piaggio P.XVI RC.35 o výkonu 463 kW/630 k v 3500 m Piaggio P.XVI RC.35, power 621 hp at 11483 ft
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1080 l
2x 270 l pomocná nádrž
1030 l
2x 270 l auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
419 km/h v 5000 m 260.4 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,5 min do 4000 m 10,5 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8400 m 27559 ft
Dolet:
Range:
1400 km 869.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- data odpovídají strojům určeným pro Belgii -
Zdroje:
Sources:
Apostolo, Giorgio. Caproni Ca 311/314, Ali d´Italia 24. La Barcarella Aeronautica, Torino 2007.
Dimensione Cielo: Aerei Italiani Nella 2a Guerra Mondiale. Vol V, Bombardieri ricognitori. Edizioni Bizzarri, Roma 1973.
Thompson, Jonathan. Italian Civil and Military Aircraft 1930-1945. Aero Publishers, 1963. ISBN 0-8168-6500-0.
www.alieuomini.it
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-312-t173379#514925 Verze : 0
blog.livedoor.jp

Caproni Ca.312 - Jeden ze strojů původně určených pro Belgii.

Jeden ze strojů původně určených pro Belgii.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-312-t173379#514926 Verze : 0
Caproni Ca.312 vznikl v roce 1938 jako rozvinutí Ca.310 s výkonnějšími motory Piaggio P.XVI. Prototyp MM401 vzlétl v Ponte San Pietro v prosinci 1939, pilotován Ettore Wengim. Po dokončení továrních zkoušek byl prototyp odeslán do zkušebního ústavu italského letectva v Guidonii. Výkony byly shledány uspokojivými a bylo proto objednáno 96 kusů, ministerstvo letectví se ovšem rozhodlo preferovat Ca.311 a Ca.313 a objednávka byla zrušena. Ca.312 byl nabídnut pro export, a 11. dubna 1939 byla podepsána smlouva na dodání dvou strojů Ca.312bis norskému letectvu. V prosinci pak byla uzavřena druhá smlouva, o licenční výrobě Ca.312bis ve státní letecké továrně Hærens Flyvemaskinfabrikk v Kjelleru. Norové se totiž rozhodli použít Ca.312bis (lišících se od obou prototypů, které měly stejné dlouhé přídě jako Ca.310, oblými prosklenými kabinami z Ca.311)jako náhradu za vysoce problémové Ca.310 a použít je jako výzbroj nového průzkumného pluku v Kjeviku a Sole. Vzápětí byla podepsána dohoda o dodání dalších 13 strojů, ovšem vypuknutí bojů a následná německá okupace Norska vše přerušila. Všechny stroje, stále se ještě nacházející v továrně v Ponte San Petro, byly přestavěny na dopravní a v červnu a červenci 1942 předány Regia Aeronautica.
Podobně dopadla dodávka 24 strojů, které byly určeny pro belgické letectvo. Tyto stroje se od norských lišily hlavně adopcí lomeného prosklení kabiny, zavedeného na Ca.311M. Opět nebyl ani jeden stroj předán zákazníkovi a místo toho bylo rozhodnuto o jejich konverzi na torpédové bombardéry. Z toho nakonec také sešlo a mezi červencem a říjnem 1941 všechny stroje převzalo italské letectvo a armáda a umístilo je k různým jednotkám jako dopravní a spojovací.
Kromě těchto dvou kontraktů byly projednávány také další možné zakázky - v červnu 1939 byly Ca.312 nabízeny bulharské vládě, poté Dánsku, Maďarsku a nakonec Švýcarsku, s motory Hispano-Suiza, žádná ovšem neměla úspěch.
URL : https://www.valka.cz/Caproni-Ca-312-t173379#514929 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více