CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2

     
Název:
Name:
Tatra 815 S1 26 208 6x6.2 Tatra 815 S1 26 208 6x6.2
Originální název:
Original Name:
Tatra 815 S1 26 208 6x6.2
Kategorie:
Category:
jednostranný sklápěč dump truck
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Tatra, Kopřivnice /
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR Tatra, Bánovce nad Bebravou /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1982-DD.MM.1990
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1973 (prototyp / prototype T-815 S3)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
11300 kg 24912 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
15300 kg 33731 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
26600 kg 58643 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
? kg ? lb
Celková délka:
Overall Length:
7190 mm 23ft 7in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
3180 mm 10ft 5in
Světlá výška:
Ground Clearance:
320 mm 1ft 0.5in
Rozvor:
Wheelbase:
3550 mm - 1320 mm 139 ¾ in - 52in
Rozchod:
Track:
1989 mm - přední náprava
1754 mm - zadní nápravy
78 ¼ in - front axle
69in - rear axles
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní
nouzová
parkovací
odlehčovací
service brake
emergency brake
parking brake
engine brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24V
ukostřený záporný pól
alternátor: 28 V / 27 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
alternator: 28 V / 27 A
Pneumatiky:
Tyres:
12.00-20 18PR NB 27
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3-929-11
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 10
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 15 834 cm3
- maximální točivý moment: 1010 Nm při 1400 ot/min
- maximální výkon: 208 kW při 2200 ot/min
Tatra T3-929-11
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection Diesel engine
- number of cylinders: 10
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.51 in
- swept volume: 966,25 cu in
- maximum torque: 745 lb.ft at 1400 rpm
- maximum power output: 278,9 hp (282,8 PS) at 2200 rpm
Převodovka:
Gearbox:
5+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod gearbox with semiautomatic split, 5 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode; pressure-air assisted gear-shifting
Spojka:
Clutch:
jednolamelová s průměrem 420 mm single-plate with diameter 16.5 in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
230 l 50.59 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
911) km/h 56.51) mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
31,52) l/100 km 8.972) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
50 ° / 45 °
Svah:
Gradient:
183) ° 40,913) %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 32in
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) maximální rychlost
2) základní spotřeba paliva
3) pro celkovou hmotnost
1) maximum speed
2) basic fuel consumption
3) for GVW
Zdroje:
Sources:
Tanková a automobilová technika v české a slovenské armádě, Naše vojsko, Praha 2003
Cvengroš, S.: Nový sklápač T815, Stop, 18/1982
www.tatra-page.kx.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#370642 Verze : 2
Tatra 815 S1 26 208 6x6.2


Jednostranný sklápěčkový automobil T-815 S1 má dozadu sklopnou celokovovou korbu. Je vhodný na přepravu materiálu na silnici i v terénu pro maximální užitečné zatížení 15 300 kg. Zvedací zařízení je hydraulické,ovládané z kabiny řidiče. Hydrogenerátor U 100A je umístěný na pomocném pohonu převodovky.


Podvozek je páteřové konstrukce s centrální nosnou rourou, kterou je spojena přední, střední a zadní náprava se skříní přídavné převodovky. Je jí veden rozvod hnacího momentu spojovacími hřídeli přes mezinápravový diferenciál jednotlivým diferenciálům náprav. Průběžný rám je upevněn na příčnících podvozku stejně jako kabina řidiče, motor se spojkou a sklopná korba.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#370643 Verze : 1
Patrně zcela prvními vozidly značky Tatra, které se dostaly do výzbroje řecké armády, byly zhruba v polovině osmdesátých let sklápěčky T-815 S1. Menší počet jich byl nakoupen pro potřeby ženijního vojska.

Fotografie: Triantafyllos Metsovitis

CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2 -


CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#370649 Verze : 0
T-815-2 S1 s novou korbou z výzbroje řecké armády.


Zdroj: Γενικό Επιτελείο Στρατού

CZK - Tatra 815 S1 26 208 6x6.2 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-815-S1-26-208-6x6-2-t102941#461003 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více