CZK - Tatra 26

     
Název:
Name:
Tatra 26 Tatra 26
Originální název:
Original Name:
Tatra 26
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
Tatra, akciová společnost pro pro stavbu automobilů a železničních vozů, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
1300 kg 2866 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
1500 kg 3307 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2800 kg 6173 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg - lb
Celková délka:
Overall Length:
4200 mm 13ft 9in
Celková šířka:
Overall Width:
1650 mm 5ft 5in
Celková výška:
Overall Height:
1850 mm 6ft 1in
Světlá výška:
Ground Clearance:
? mm ?
Rozvor:
Wheelbase:
2200 mm - 800 mm 86 ⅝ in - 31 ½ in
Rozchod:
Track:
1300 mm - všechny nápravy
51 ⅛ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnové brzdy mechanical, drum brakes
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
- zážehový, vzduchem chlazený, plochý
- počet válců: 2
- vrtání: 82 mm
- zdvih: 100 mm
- objem válců: 1 056 cm3
- maximální výkon: 10,3 kW při 2800 ot/min
- gasoline, air cooled, boxer
- number of cylinders: 2
- bore: 3.2 in
- stroke: 3.9 in
- swept volume: 64 cu in
- maximum power output: 13.8 hp (14 PS) at 2800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod mechanical, 4 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, čtyřlamelová spojka dry, four-plate clutch
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
32-40 l 7.04-8.8 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60 km/h 37 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
9-10 l/100 km 31.39-28.25 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rosenkranz, K.: Nákladní automobily Tatra : 100 let, GT Club, Praha, 1999
Zavadil, R.: Vojenské automobily Tatra v letech 1918 až 1945, Jakab, Nevojice, 2008
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-t47520#595032 Verze : 0
Vozidlo vzniklo další zesílením konstrukce osobního vozu Tatra 13 a přidáním třetí nápravy, takže pohon se změnil na 6x4.
Konstrukční práce byly zahájeny v roce 1925. Šlo o první lehký třínápravový nákladní vůz tatrovácké koncepce ing. Ledwinky, tedy s páteřovou rourou, bezkloubovými hnacími hřídeli, čelními diferenciály a kyvadlovými polonápravami.

Celkem byly vyrobeno tři kusy, z nichž jeden byl předán na zkoušky Praporu útočné vozby do Milovic (přestavba na velitelský automobil).

muzeum TATRA Kopřivnice
Rosenkranz, K.: Tatra, nákladní automobily. AutoAlbum, MS Press, Brno, 2002, ISBN 809009156-3
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-t47520#185794 Verze : 3
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více