CZK - Tatra 26/30

     
Název:
Name:
Tatra 26/30 Tatra 26/30
Originální název:
Original Name:
Tatra 26/30
Kategorie:
Category:
valník cargo bed truck
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1933 Tatra, akciová společnost pro pro stavbu automobilů a železničních vozů, Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1933
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
181
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 1
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x4
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
1350 kg 2976 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
1500 kg 3307 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
2850 kg 6283 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
- kg - lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
- kg - lb
Celková délka:
Overall Length:
5150 mm 16ft 10.75in
Celková šířka:
Overall Width:
1800 mm 5ft 11in
Celková výška:
Overall Height:
1900 mm 6ft 3in
Světlá výška:
Ground Clearance:
230 mm 9in
Rozvor:
Wheelbase:
22001) mm - 850 mm 86 ⅝ in1) - 33 ½ in
Rozchod:
Track:
1300 mm - všechny nápravy
51 ⅛ in - all axles
Brzdová soustava:
Braking System:
mechanické, bubnové brzdy mechanical, drum brakes
Elektrický systém:
Electrical System:
? ?
Pneumatiky:
Tyres:
27 x 4,74“ nebo/or 5,50 – 18“ Ballon
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra 30
- zážehový, vzduchem chlazený
- počet válců: 4
- vrtání: 75 mm
- zdvih: 95 mm
- objem válců: 1 680 cm3
- maximální výkon: 17,7 kW při 3000 ot/min
Tatra 30
- gasoline, air cooled
- number of cylinders: 4
- bore: 3.0 in
- stroke: 3.7 in
- swept volume: 102.5 cu in
- maximum power output: 23.7 hp (24 PS) at 3000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
mechanická, 4+1, normální a redukovaný chod mechanical, 4 forward and 1 reverse gears, normal or reduced drive mode
Spojka:
Clutch:
suchá, čtyřlamelová spojka dry, four-plate clutch
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
40 l 8.8 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
60-70 km/h 37-44 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
14-16 l/100 km 20.18-17.66 mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) krátký rozvor, dlouhý rozvor 2900 mm 1) short wheelbase, long wheelbase 114 ⅛ in
Zdroje:
Sources:
Rosenkranz, K.: Nákladní automobily Tatra : 100 let, GT Club, Praha, 1999
Zavadil, R.: Vojenské automobily Tatra v letech 1918 až 1945, Jakab, Nevojice, 2008
motomuseum-hostalek.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#595037 Verze : 2
Vozidlo vycházelo z prototypů Tatra 26, zásadní změnou bylo použití výkonnějšího čtyřválcového motoru proti původnímu dvouválci, koncepce pohonu zůstala 6x4, čelní diferenciály byly vybaveny uzávěrkami.

Celkem bylo vyrobeno 181 kusů vozidel tohoto typu. Armáda zakoupila devět podvozků pro Prapor útočné vozby v Milovicích a v praporních dílnách byly vybaveny dřevěnými karoseriemi představujícími obrněné vozy. Nesly různé typy výzbroje lehké nebo těžké kulomety v otočných věžích nebo pevných střílnách. Evidenční čísla byla NIV 601 až NIV 609.

MNO objednalo dále šest vozidel v provedení karoserie "break" a 13 vozidel v provedení otevřený velitelský automobil vz. 30.

Jediný vojenský valník odebralo Polsko.

Pro civilní sektor se vyráběla další provedení:
- valník
- vyhlídkový vůz se stahovací střechou
- sanitní vůz
- omnibus
- lázeňský autobus
Nebo bylo možné objednat samostatný podvozek a nástavbu svěřit některé z renomovaných karosáren.

muzeum TATRA Kopřivnice
Rosenkranz, K.: Tatra, nákladní automobily. AutoAlbum, MS Press, Brno, 2002, ISBN 809009156-3
Radomír Zavadil - Vojenské automobily Tatra - osobní automobily, Jakab č. 2, 1. vydanie, rok vydania 2007, ISBN: 978-80-87161-00-5
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#185923 Verze : 16
Poľský valník


Digitálny archív Zemského archívu v Opavě
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658040 Verze : 0
Valník


Digitálny archív Zemského archívu v Opavě
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658041 Verze : 0
Sanitka


Digitálny archív Zemského archívu v Opavě
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658042 Verze : 0
Jedna z variácií na autobus a požiarne vozidlá.


Digitálny archív Zemského archívu v Opavě
CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


CZK - Tatra 26/30 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-26-30-t47529#658043 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více