CZK - Tatra 148 NTt 6x6

     
Název:
Name:
Tatra 148 NTt 6x6 Tatra 148 NTt 6x6
Originální název:
Original Name:
Tatra 148 NTt 6x6
Kategorie:
Category:
tahač návěsů semitrailer truck
Výrobce:
Producer:
Tatra n.p., Kopřivnice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1972-14.12.1982 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
113 647 (všechny verze, včetně civilní výroby / all versions, including civil production)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1968 (prototyp T-148 / T-148 prototype)
Počet míst k sezení:
Troop Seating Capacity:
1 + 2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Náhon:
Configuration:
6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
8500 kg 18739 lb
Užitečné zatížení:
Payload:
100001) kg 220461) lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
18740 kg 41315 lb
Přípojná hmotnost:
Gross Trailer Weight:
18260 kg 40256 lb
Celková hmotnost s přívěsem/návěsem:
Gross Combination Weight:
37000 kg 81571 lb
Celková délka:
Overall Length:
6735 mm 22ft 1,16in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2,43in
Celková výška:
Overall Height:
2440 mm 8ft 0,06in
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11,42in
Rozvor:
Wheelbase:
3690 mm - 1320 mm 145 ¼ in - 52in
Rozchod:
Track:
1966 mm - přední náprava
1770 mm - zadní nápravy
77,4in - front axle
69,69in - rear axle
Brzdová soustava:
Braking System:
provozní - pneumatická, dvouokruhová
nouzová - ruční, mechanická
parkovací - ruční, mechanická
odlehčovací - motorová brzd
service brake - dual-circuit pressure-air brakes
emergency brake - manual, mechanical
parking brake - manual, mechanical
engine brake - exhaust brake
Elektrický systém:
Electrical System:
napětí elektrické sítě: 24 V
ukostřený záporný pól
dva akumulátory: 12 V / 175 Ah
alternátor: 24 V / 30 A
nominal voltage: 24 V
ground pole: negative
two batteries: 12 V / 175 Ah
alternator: 24 V / 30 A
Pneumatiky:
Tyres:
11,00-20eHD 14 PR
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T2-928-1E
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva
- počet válců: 8
- vrtání: 120 mm
- zdvih: 140 mm
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 813,9 Nm při 1200 ot/min
- maximální výkon: 148,6 kW při 2000 ot/min
Tatra T2-928-1E
- air cooled, V-type, four stroke, direct injection diesel engine
- number of cylinders: 8
- bore: 4.72 in
- stroke: 5.51 in
- swept volume: 773 cu in
- maximum torque: 600 lb.ft at 1200 rpm
- maximum power output: 199 hp (202 PS) at 2000 rpm
Převodovka:
Gearbox:
synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod synchronizovaná 5+1; řazení mechanické, normální a redukovaný chod
Spojka:
Clutch:
suchá, třecí, dvoulamelová, vzducho-kapalinové ovládání dry, dual-plate, friction clutch, pneumatic-hydraulic control
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
150 l 33 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
75 km/h 47 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
362) l/100 km 7.852) mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
~450 km ~280 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
41 ° / °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,43) m 15,7in3)
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
1) zatížení točnice
2) základní spotřeba paliva
3) bez přípravy, s přípravou 0,8 m
1) fifth wheel load
2) basic fuel consumption
3) without preparation, with preparation 31.5 in
Zdroje:
Sources:
Dílenská příručka pro opravy nákladních automobilů řady Tatra 148, II. vydání, Tatra - n.p. Kopřivnice, 1972
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-6x6-t63808#253269 Verze : 0
Tatra 148 NTt 6x6


Tatra 148 NTt 6x6 je třínápravový nákladní automobil pro tažení návěsů do maximální hmotnosti jízdní soupravy 37 000 kg a při zatížené točnici hmotností 10 000 kg. Pohání jej osvědčený čtyřtaktní vznětový motor Tatra T2-928-1 o objemu 12667 cm3 a s výkonem 148,6 kW při 2 000 ot/min. Výkon motoru je trvale přenášen na obě zadní nápravy a také na vypínatelný náhon přední nápravy.


Zdroj: www.tatraportal.sk

CZK - Tatra 148 NTt 6x6 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-6x6-t63808#227686 Verze : 1
Tatra T-148 NTt 6x6 v civilním provozu s návěsem pro přepravu dřevěné kulatiny.
Zdroj: soukromý archiv.
CZK - Tatra 148 NTt 6x6 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-6x6-t63808#246557 Verze : 0
Bývalý vojenský tahač T-148 NTt 6x6, dnes v civilní používání.
Zdroj: soukromý archiv.
CZK - Tatra 148 NTt 6x6 -


CZK - Tatra 148 NTt 6x6 -


URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-6x6-t63808#247812 Verze : 0
Jedno z vozidel T-148 NTt 6x6 používaných Německou lidovou armádou, přibližně 1978.
CZK - Tatra 148 NTt 6x6 - (Militaertechnik)

(Militaertechnik)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-6x6-t63808#261344 Verze : 0
T-148 NTt 6x6 z výzbroje Německé lidové armády s kontejnerovým návěsem HLS-200 s naloženým cisternovým kontejnerem KC 17 o objemu 17 m3, začátek 80. let.
CZK - Tatra 148 NTt 6x6 - (Militaertechnik)

(Militaertechnik)
URL : https://www.valka.cz/CZK-Tatra-148-NTt-6x6-t63808#503830 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více