Název: Name: | Škoda Š-I-j | |
Originální název: Original Name: | Škoda Š-I-j | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Akciová společnost dříve Škodovy závody, Plzeň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1938 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 5800 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 3585 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2050 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 1800 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 340 mm | |
Pancéřování: Armour: | 5-8-12-15-30 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Škoda Diesel (vznetový vodou chladený 4-valec objemu 3770 cm3) | |
Výkon: Power: | 44,2 kW při 2200 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | 6+2xR | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 31 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 1,3 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,5 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0,5 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 4,7 cm kanón Škoda A9J (42 nábojov) | |
Vedlejší: Secondary: | ľahký guľomet ZB vz.30J ráže 7,92mm (1000 nábojov) | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2 Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-j-t71895#514009Verze : 0
brano
MOD
Po projektoch Škoda Š-I-d a Škoda Š-I-D bol juhoslovanskými vojenskými orgánmi v polovici roku 1937 u firmy Škoda objednaný typ malého delového tančíku podľa nových špecifikácií. Oproti predchádzajúm konštrukciám bol nový typ Škoda Š-I-j väčší, mal prepracovanejší a modernejší podvozok a pohon stroja zabezpečoval nový motor. Podvozok tvorili 4 veľké pojazdové kolesá na každej strane. Rovnaký typ podvozku bol použitý i pri prototype ľahkého kanónového motorového vozidla pásového Š-LKMVP. Stroj poháňal vznetový motor Škoda. Delostreleckú výzbroj tvoril 47 mm kanón Škoda A-9J a doplnkovú 7,92 mm guľomet ZB vz.30J. Prototyp bol dokončený v dohodnutom termíne, následne predvedený a v rokoch 1939/40 objednávateľom otestovaný priamo v Juhoslávii. Vozidlo bolo napriek tomu, že úplne nesplňovalo naň kladené požiadavky uznané za vyhovujúce a plánovala sa objednávka 108 ks tohoto stroja. Avšak medzitým sa zmenili juhoslovanské požiadavky na nové obrnené vozidlá, ktoré sa sústredili na vyššie kategórie.
V 5/1939 bolo zmenené označenie stroja na T-1D, v 8/1940 na T-2D a v 3/1941 na T-3D. Stroj zotrval v materskej továrni ako predvádzacie vozidlo až do jeho odvezenia zástupcami Waffen SS 17.9.1943 k Zbrojnému technickému výcvikovému ústavu v Mníchove. O tom, čo sa stalo s prototypom niesú známe ďalšie informácie.
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
https://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm
V 5/1939 bolo zmenené označenie stroja na T-1D, v 8/1940 na T-2D a v 3/1941 na T-3D. Stroj zotrval v materskej továrni ako predvádzacie vozidlo až do jeho odvezenia zástupcami Waffen SS 17.9.1943 k Zbrojnému technickému výcvikovému ústavu v Mníchove. O tom, čo sa stalo s prototypom niesú známe ďalšie informácie.
Ivo Pejčoch, Oldřich Pejs - Obrněná technika 5, Střední Evropa 1919-1945 I.část, vydavateľstvo ARES, Praha 2004, ISBN 80-86158-32-2
Vladimír Francev, Charles K. Kliment - Československá obrněná vozidla 1918-1948, vydavateľstvo ARES, II. vydanie, Praha 2004, ISBN 80-86158-40-3
https://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm
Období | - |
Typ stroje | CZK - Škoda Š-I-j |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | CZK - Škoda Š-I-j |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
https://utocnavozba.wz.cz/tank/t-sij.htm
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-j-t71895#253374Verze : 2
brano
MOD
Reklama
Vážení,
přikládám výkres modelářské rekonstrukce dělového tančíku Škoda T-3D (ex Š-I-j), který v roce 1983 vyhotovil Ing. Ivan Bajtoš.
Via Ing. Ivan Bajtoš - Košice 1983.
přikládám výkres modelářské rekonstrukce dělového tančíku Škoda T-3D (ex Š-I-j), který v roce 1983 vyhotovil Ing. Ivan Bajtoš.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Via Ing. Ivan Bajtoš - Košice 1983.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Skoda-S-I-j-t71895#253376Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.