CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil)

     
Název:
Name:
KHA-32 KHA-32
Originální název:
Original Name:
KHA-32
Kategorie:
Category:
hasicí automobil fire fighting vehicle
Výrobce:
Producer:
Daimler AG, Mercedes-Benz Special Trucks, Wörth am Rhein [podvozek / chassis]
THT, Polička [nástavba / superstructure]
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2004-DD.MM.2007 (pro českou armádu / for Czech Army)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5 (pro českou armádu / for Czech Army)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2004
Obsluha:
Crew:
1 + 5 (Actros 3354 A 45 6x6 ) / 1 + 3 (Actros 3355 A 45 6x6)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Actros 3354 A 45 6x6 nebo / or Actros 3355 A 45 6x6
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
16510 kg 36398 lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
27690 kg 61046 lb
Celková délka:
Overall Length:
10070 mm 33ft 0,45in
Celková šířka:
Overall Width:
2550 mm 8ft 4,39in
Celková výška:
Overall Height:
3760 mm 12ft 4,03in
Světlá výška:
Ground Clearance:
290 mm 11,42in
Rozvor:
Wheelbase:
? mm ?
Rozchod:
Track:
? mm - -
? - -
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
OM 502 LA (Actros 3354 A 45 6x6)
- vznětový, vidlicový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 15928 cm3
- maximální točivý moment: 2500 Nm při 1080 ot/min
- maximální výkon: 395 kW při 1800 ot/min



OM 502 LA (Actros 3355 A 45 6x6)
- vznětový, vidlicový, kapalinou chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 4
- počet válců: 8
- objem válců: 15928 cm3
- maximální točivý moment: 2600 Nm při 1080 ot/min
- maximální výkon: 405 kW při 1800 ot/min
OM 502 LA (Actros 3354 A 45 6x6)
- liquid cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine; meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 8
- displacement: 972 cu in
- maximum torque: 1844 lb.ft at 1080 rpm
- maximum power output: 530 hp (537 PS) at 1800 rpm



OM 502 LA (Actros 3355 A 45 6x6)
- liquid cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine; meets EURO 4 emission standards
- number of cylinders: 8
- displacement: 972 cu in
- maximum torque: 1918 lb.ft at 1080 rpm
- maximum power output: 543 hp (551 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
- synchronizovaná 4+1; řazení mechanické s pneumatickým posilovačem, normální a redukovaný chod řazený elektrohydraulicky (16+2) - synchromesh gearbox with 4 forward and 1 reverse gears, normal and reduced drive mode, hydro-pneumatically assisted gear-shifting (16+2)
Spojka:
Clutch:
suchá jednolamelová s pružinou, ovládání hydraulické single dry plate clutch with reinforced diaphragm spring, hydraulically operated shift
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l 120.98 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
100+ km/h 62+ mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
? ° / ? °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Nástavba:
Superstructure:
Objem nádrží:
- na vodu: 9 500 l
- na pěnidlo: 1 150 l


Čerpadlo:
nízký tlak:
- jmenovitý průtok vody: 3 200 l/min
- jmenovitý pracovní tlak: 0,8 MPa
- jmenovitá sací výška: 3,0 m
- průtok vody při sání z vozidlové nádrže: 6 500 l/min


vysoký tlak:
- jmenovitý průtok vody: 250 l/min
- jmenovitý pracovní tlak: 4,0 MPa


Průtokový naviják:
- rozměry hadice: DN 25/40
- proudnice: pistolová s možností regulace průtoku a výstřikového kužele
- jmenovitý průtok: 200 l/min


Dálkově ovládané lafetové proudnice:
- střešní - jmenovitý průtok: 4 500 l/min
- nárazníková - jmenovitý průtok: 800 l/min


Práškové zařízení:
- množství hasiva: 2x 125 kg
- výkon pistolové proudnice: 3 kg/s
- délka hadice DN 25 na navijáku: 30 m
Tanks capacity:
- water: 9 500 l
- foam: 1 150 l


Pump:
low-pressure:
- rated water flow rate: 3 200 lpm
- rated working pressure: 0.8 MPa
- rated suction lift: 3.0 m
- water flow rate when pumping from vehicle tank: 6 500 lpm


high-pressure:
- rated water flow rate: 250 lpm
- rated working pressure: 4.0 MPa


Hose reel:
- hose dimensions: DN 25/40
- branchpipe: gun type, allowing to control
flow rate and discharge cone
- rated flow rate: 200 lpm


Remote controlled monitors:
- roof-mounted - rated flow rate: 4 500 lpm
- bumper-mounted - rated flow rate: 800 lpm


Powder extinguishing system:
- extinguishing agent capacity: 2x 125 kg
- gun type nozzle delivery: 3 kg/s
- length of DN 25 hose on reel: 30 m
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
firemní materiály THT
URL : https://www.valka.cz/CZE-DEU-KHA-32-hasici-automobil-t60809#514616 Verze : 0
KHA-32


Kombinovaný hasicí automobil KHA-32 je určen pro vojenská letiště Armády České republiky kategorie 5 dle normy ICAO a předpisu MDS letiště L 14. Vozidlo umožňuje přepravu požárního družstva, hasebních látek, požárního příslušenství a je určen k záchraně lidských životů při mimořádných leteckých událostech, k hašení požárů, vyprošťování havarované techniky na letištních plochách a v jejich blízkosti. Automobil patří do těžké hmotnostní kategorie nad 14 tun celkové hmotnosti, s rozšířeným požárním příslušenstvím, uloženým v požární nástavbě, je určen pro speciální použití ve smíšeném provozu.


Česká armáda používá hasicí automobily KHA-32 na podvozcích vozidel Mercedes-Benz Actros 3354 A 45 6x6 a Mercedes-Benz Actros 3355 A 45 6x6.


Proces akvizice vozidel KHA-32 a RZA byl zahájen v roce 2002. Do výzbroje Vzdušných sil Armády České republiky byl kombinovaný hasicí automobil KHA-32 zaveden v roce 2005. Jeho prvním provozovatelem se stala Vojenská hasičská jednotka na 21. základně taktického letectva, která na konci listopadu 2005 obdržela jeden KHA-32 a jeden RZA. Do konce října 2006 měly novou techniku získat zbývající základny českého letectva - 22. základna letectva, 23. základna vrtulníkového letectva, 24. základna dopravního letectva a Správa letiště Pardubice. Na každém vojenském letišti (kromě 23. základny vrtulníkového letectva) tak bylo po jednom vozidle od každého typu.


Provozovaná vozidla (k 12/2012):

     
VPZ
Podvozek
Útvar
438 65-93 Actros 3354 A 45 6x6 215. prapor bojového zabezpečení
440 89-43 Actros 3354 A 45 6x6 225. prapor bojového zabezpečení
153 99-92 Actros 3355 A 45 6x6 234. prapor zabezpečení velení
441 30-31 Actros 3354 A 45 6x6 245. prapor podpory a bojového zabezpečení
441 37-07 Actros 3354 A 45 6x6 Vojenská hasičská jednotka, Správa letiště Pardubice
URL : https://www.valka.cz/CZE-DEU-KHA-32-hasici-automobil-t60809#218987 Verze : 2
KHA-32 (VPZ 438 65-93) od 215. letky bojového zabezpečení, 21. základna taktického letectva, Čáslav, květen 2007.
CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil) -


CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil) -


CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-DEU-KHA-32-hasici-automobil-t60809#291305 Verze : 0
KHA-32 (VPZ 153 99-92) přidělený Vojenské hasičské jednotce 13. kontingentu AČR v silách KFOR zachycený při hašení požáru travního porostu na hraničním přechodu Gate 3, léto 2008.
CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil) - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil) - (MO ČR - www.army.cz)

(MO ČR - www.army.cz)
URL : https://www.valka.cz/CZE-DEU-KHA-32-hasici-automobil-t60809#308650 Verze : 0
KHA-32 (VPZ 441 37-07) na podvozku Actros 3354 od Vojenské hasičské jednotky, Správa letiště Pardubice.
CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil) - vlastní foto

vlastní foto
CZE/DEU - KHA-32 (hasicí automobil) - vlastní foto

vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/CZE-DEU-KHA-32-hasici-automobil-t60809#308687 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více