CZE - AM-50 EX (automobil mostní)

AM-50 EX
     
Název:
Name:
AM-50 EX AM-50 EX
Originální název:
Original Name:
AM-50 EX
Kategorie:
Category:
mostní automobil bridge laying vehicle
Výrobce:
Producer:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR EXCALIBUR ARMY spol. s r.o., Šternberk
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2016-DD.MM.2017
DD.MM.2019-DD.MM.2020
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp / prototype

sériová vozidla / production vehicles:
- 16 (2016-2017)
- ? (2019-2020)
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.2016
Obsluha:
Crew:
3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Podvozek:
Chassis:
Tatra 815-7TDR41 8x8.1R
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
? kg ? lb
Celková hmotnost:
Gross Vehicle Weight:
max. 30000 kg max. 66139 lb
Celková délka:
Overall Length:
11250 mm 36ft 11in
Celková šířka:
Overall Width:
3415 mm 11ft 2in
Celková výška:
Overall Height:
3830 mm 12ft 7in
Světlá výška:
Ground Clearance:
410 mm 1ft 4in
Rozvor:
Wheelbase:
1950 mm - 3250 ? mm - 1450 mm 76 ¾ in - 128in ? - 57 ⅛ in
Rozchod:
Track:
2072 mm - všechny nápravy
81 ½ in - all axles
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Tatra T3C-928-90
- vznětový, vidlicový, vzduchem chlazený, s přímým vstřikem paliva, přeplňovaný, s chlazením plnicího vzduchu, splňující limity exhalací EURO 3
- počet válců: 8
- objem válců: 12 667 cm3
- maximální točivý moment: 2100 Nm při 1000 ot/min
- maximální výkon: 300 kW při 1800 ot/min
Tatra T3C-928-90
- air cooled, V-type, four stroke, turbocharged and charge-air-cooled direct injection Diesel engine, electronic cooling control; meets EURO 3 emission standards
- number of cylinders: 8
- displacement: 773 cu in
- maximum torque: 1549 lb.ft at 1000 rpm
- maximum power output: 402.3 hp (407.9 PS) at 1800 rpm
Převodovka:
Gearbox:
Tatra 14 TS 210
- synchronizovaná převodovka
- počet rychlostí (vpřed+vzad): 14+2
Tatra 14 TS 210
- synchromesh gearbox
- number of gears (forward+reverse): 14+2
Spojka:
Clutch:
MFZ 1x430
- jednolamelová s průměrem 430 mm s membránovou pružinou, ovládání hydraulické se vzduchovým posilovačem
MFZ 1x430
- single-plate, diaphragm clutch 1x430 mm, attached to the engine fly wheel; hydraulic control with pressure-air power cylinder
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
420 l 92.39 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
85 km/h 53 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Spotřeba paliva:
Fuel Consumption:
? l/100 km ? mi/Imp gal
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
500 km 311 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Nájezdový úhel přední/zadní:
Angle of Approach/Departure:
351) ° / 25 °
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
25 ° 56 %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,0 m 79in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,51) m 20in1)
Brodivost:
Fording Depth:
1,22) m 47in2)
Nástavba:
Superstructure:
nůžkový most M-50 EX se zatížitelností v třídě MLC 50:
- délka mostního pole: 13 500 mm
- šířka mostního pole: 4 000 nebo 4 400 mm
- maximální délka mostu: 108 m (8 polí)
M-50 EX scissor bridge with parameters in MLC 50:
- length of one bay: 44 ft 3.5 in
- width of the carriageway: 13 ft 1.5 in or 14 ft 5 in
- maximum length of the bridge: 354 ft 4 in (8 bays)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) bez radlice
2) bez přípravy, s přípravou 1,5 m
1) without dozer blade
2) without preparation, with preparation 59 in
Zdroje:
Sources:
firemní materiály EXCALIBUR ARMY, spol. s r.o.
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-50-EX-automobil-mostni-t216961#609008 Verze : 1
AM-50 EX

Automobil mostní AM-50 EX je určen k přemosťování suchých i vodních překážek pro potřeby přepravy techniky s parametry v MLC 50 (Military Load Classification) dle STANAG 2021. K tomu využívá vezené mostní konstrukce, která umožňuje plynulé spojování jednotlivých mostních polí M-50 EX.

Vozidlo koncepčně navazuje na staré mostní automobily AM-50, oproti nimž se vyznačuje těmito hlavními změnami:
- základem prostředku je těžký terénní automobil Tatra 815-7;
- most M-50 EX může být nabízen ve standardní variantě široké 4 metry, případně s rozšířením na 4,4 m při zachování plné kompatibility s původní generací mostů;
- přepracovaná hydraulická soustava s prvky od renomovaných výrobců;
- přepracovaná a zjednodušená elektrická instalace vozidla s použitím moderních spínacích prvků;
- rozšíření provozní teploty na -32 °C až +49 °C (špičkově +55 °C);
- zvýšení bezpečnosti obsluhy při manipulaci s mostem.


Počet mostních polí
Délka mostu
Délka překážky
Maximální hloubka
Šířka mostu
1 mostní pole13,5 m12,5 mneomezená4,4 m
2 mostní pole27,0 m26,0 m6 m4,4 m
3 mostní pole40,5 m39,5 m6 m4,4 m
4 mostní pole54,0 m53,0 m6 m4,4 m
5 mostních polí67,5 m55,5 m6 m4,4 m
6 mostních polí81,0 m80,0 m6 m4,4 m
7 mostních polí94,5 m93,5 m6 m4,4 m
8 mostních polí108 m106 m6 m4,4 m


AM-50 EX přepravuje jedno mostní pole M-50 EX s jednou odpojitelnou výsuvnou podpěrou. Jedno pole mostu může překlenout překážku s délkou mezi 10 až 12,5 m a hloubce 2 až 6 m. Spojením několika mostních polí (nejvýše 8) je možné přemostit překážku s celkovou délkou v rozmezí od 10 do 106 m. Zatížitelnost mostu M-50 EX v souladu s MLC 50 dle STANAG 2021 zajišťuje průjezd pásových vozidel a tahače s přívěsem do rychlosti 20 km/h. Vůz je vybaven třísedačkovou kabinou pro řidiče a členy obsluhy s možností zástavby klimatizace. Prostředek je vybaven poloautomatickou mostní kontrolou pro nakládání a autonomní diagnostikou. Mostní automobil může být vybaven buldozerovou radlicí, která je určená k úpravám terénu pro stavbu mostu a pro úpravy příjezdových komunikací. Jednu soupravu tvoří čtyři automobily AM-50 EX.

Vývoj mostního automobilu AM-50 EX byl zahájen v roce 2015. V průběhu let 2016 až 2017 bylo pro Indonésii vyrobeno 16 vozidel. V rámci nového kontraktu pro téhož zákazníka z jihovýchodní Asie byla zhotovena další vozidla, na jejichž produkci se podílel i státní podnik VOP CZ (výroba čtyř mostních polí v roce 2020).
URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-50-EX-automobil-mostni-t216961#609010 Verze : 12
AM-50 EX zachycený během zkoušek v klimatické laboratoři Evropského testovacího centra Hostivicích u Prahy, červenec 2016.

Fotografie:
Evropské testovací centrum

CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-50-EX-automobil-mostni-t216961#609011 Verze : 0
AM-50 EX, veletrh IDET 2017, Brno, červen 2017.
CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-50-EX-automobil-mostni-t216961#609013 Verze : 1
AM-50 EX, Chráněná krajinná oblast Brdy, Bahna 2018, červen 2018.
CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


CZE - AM-50 EX (automobil mostní) -


URL : https://www.valka.cz/CZE-AM-50-EX-automobil-mostni-t216961#609015 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více