CL - Karlsruhe (1927)

     
Název:
Name:
Karlsruhe Karlsruhe
Originální název:
Original Name:
Karlsruhe
Kategorie:
Category:
lehký křižník Light Cruiser
Třída:
Class:
Königsberg
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Deutsche Werke AG, Kiel /
Založení kýlu:
Laid Down:
27.07.1926
Spuštění na vodu:
Launched:
20.08.1927
Uvedení do služby:
Commissioned:
06.11.1929
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
09.04.1940 potopena / sunk (scuttled)
Velitel:
Commander:
06.11.1929-01.02.1930 Lindau, Eugen (Fregattenkapitän)
01.02.1930-25.09.1931 Lindau, Eugen (Kapitän zur See)
26.09.1931-01.10.1932 Waßner, Erwin (Fregattenkapitän)
01.10.1932-08.12.1932 Waßner, Erwin (Kapitän zur See)
09.12.1932-15.09.1934 Harsdorf von Enderndorf, Wilhelm (Fregattenkapitän)
16.09.1934-23.09.1935 Lütjens, Johann Günther (Kapitän zur See)
24.09.1935-01.04.1936 Siemens, Leopold Bruno Paul (Fregattenkapitän)
01.04.1936-28.09.1937 Siemens, Leopold Bruno Paul (Kapitän zur See)
29.09.1937-20.05.1938 Förste, Erich (Kapitän zur See)
13.11.1939-09.04.1940 Rieve, Friedrich (Kapitän zur See)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
při vstupu do služby: 21 důstojníků a 493 poddůstojníků a námořníků
v průběhu války: 23 důstojníků a 820-850 poddůstojníků a námořníků

after commissioned: 21 Officers a 493 NCOs and Sailors
during the war: 23 Officers a 820-850 NCOs and Sailors
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
6750 1) t 6643 1) long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
7700 2) t 7578 2) long tons
Délka:
Length:
174,00 m 570 ft 10 in
Šířka:
Beam:
15,20 3) m 49 ft 10 in 3)
Ponor:
Draught:
6,28 4) m 20 ft 7 in 4)
Pancéřování:
Armour:
boky: 50-70 mm
paluba: 20-30 mm
torpédové přepážky: 15 mm
velitelská věž: 30-100 mm
barbety: 30 mm
dělové věže: 20-30 mm
Belt: 20-28 in
Deck: 8-12 in
Torpedo Bulkhead: 6 in
Conning Tower: 12-39 in
Barbette: 12 in
Gun Turret: 8-12 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6x kotel
4x parní turbína
2x vznětový 10 válcový čtyřdobý motor MAN W 10 V 26/33 (1342 kW)
3x turbogenerátor
6x Boiler
4x Steam Turbine
2x 4-stroke V10 MAN W 10 V 26/33 Diesel Engine (1800 bhp)
3x Turbo-generator
Výkon:
Power:
50856.7 kW při ? ot/min 68200 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
2
Zásoba paliva:
Fuel Load:
1350 5) t 1329 5) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
59,3 km/h 32 kt
Dosah:
Range:
10556,4 km při rychlosti 35,2 5) km/h 5700 nm at speed 19 5) kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
9x 15 cm S.K. C/25 ve třech věžích LC/25 (3x III)
2x 8,8-cm-SK L/45 na lafetě C/13 (2x I)
8x 3,7 cm S.K. C/30 na dvojlafetě C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/30 na lafetě C/30 (8x I)
12x 533 mm torpédomet (4x III)
120 min


1939
9x 15 cm S.K. C/25 ve třech věžích LC/25 (3x III)
6x 8,8 cm S.K. C/32 na dvojlafetě C/35 (3x II)
8x 3,7 cm S.K. C/30 na dvojlafetě C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/38 na lafetě C/30 (8x I)
12x 533 mm torpédomet (4x III)
120 min
9x 15 cm S.K. C/25 in tripple gun turrets LC/25 (3x III)
2x 8,8-cm-SK L/45 on single mounts C/13 (2x I)
8x 3,7 cm S.K. C/30 on double mount C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/30 on single mount C/30 (8x I)
12x Torpedo-tube, cal. 21-in (4x III)
120 mines


1939
9x 15 cm S.K. C/25 in tripple gun turrets LC/25 (3x III)
6x 8,8 cm S.K. C/32 on double mounts C/35 (3x II)
8x 3,7 cm S.K. C/30 on double mounts C/30 (4x II)
8x 2 cm S.K. C/38 on single mounts C/30 (8x I)
12x Torpedo-tube, cal. 21-in (4x III)
120 mines
Vybavení:
Equipment:
radar FuMG 39 G (g8)
letecký katapult
FuMG 39 G (g8) Radar
Aircraft Catapult
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
2x letoun Heinkel He 60
později
2x letoun Arado Ar 196
2x Heinkel He 60 Seaplane
later
2x Arado Ar 196 Seaplane
Poznámka:
Note:
1) původně
po přestavbě: 6730 t
2) původně
po přestavbě: 8350 t
3) původně
po přestavbě: 16,60 m
4) původně
po přestavbě: 6,20 m
5) původně
po přestavbě: 1460 t
6) anebo
13519,6 km při rychlosti 31,5 km/h

cena: 36.000.000,- RM (1929)
1) before modernization
after modernization: 6624 long tons
2) before modernization
after modernization: 8218 long tons
3) before modernization
after modernization: 54 ft 6 in
5) before modernization
after modernization: 20 ft 4 in
5) before modernization
after modernization: 1437 long tons
6) or
7300 nm at speed 17 kt

cost: 36,000,000.00 RM (1929)
Zdroje:
Sources:
www.lexikon-der-wehrmacht.de
https://www.world-war.co.uk/germany/konigsberg.php
https://ww2db.com/ship_spec.php?ship_id=C510
www.naval-encyclopedia.com
de.wikipedia.org
URL : https://www.valka.cz/CL-Karlsruhe-1927-t12230#649803 Verze : 0
V letech 1938-1939 byl křižník výrazně zmodernizován. Po rekonstrukci měl tyto parametry:
- výtlak standardní: 6 730 tun
- výtlak plný: 8 350 tun
- šířka lodi: 16,8 metrů
- ponor: 6,2 metrů
- rychlost: 30 uzlů
- posádka: 614 mužů

Modernizace stála 5,7 miliónů říšských marek.

Zdroj: archiv autora ...

URL : https://www.valka.cz/CL-Karlsruhe-1927-t12230#139958 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více