CANT Z.1015

     
Název:
Name:
CANT Z.1015 CANT Z.1015
Originální název:
Original Name:
CANT Z.1015
Kategorie:
Category:
transportní letoun cargo aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.12.1938 Cantieri Aeronautici e Navali Triestini, Monfalcone /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.12.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
20.01.1939
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže wheels/ski
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
9000 kg 19842 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12890 kg 28418 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,80 m 81ft 4,37in
Délka:
Length:
17,80 m 58ft 4,78in
Výška:
Height:
5,20 m 17ft 0,71in
Plocha křídla:
Wing Area:
75,00 m2 807.29 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Alfa Romeo 135 RC.32 o výkonu 588 kW/800 k, později
Piaggio P.XII RC.45 o výkonu 993 kW/1350 k
třílistá stavitelná vrtule Piaggio-D'Ascanio
Alfa Romeo 135 RC.32, power 789 hp, later
Piaggio P.XII RC.45, power 1332 hp
three-bladed variable-pitch propeller Piaggio-D'Ascanio
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
563 km/h v 4500 m 349.8 mph in 14764 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
2980 km 1851.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.archeologiaindustriale.it
www.aerei-italiani.net
www.giemmesesto.org
simnetwork.com
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1015-t69545#244874 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.1015

Historie :
Letoun Cant Z.1015 vznikl na rýsovácích prknech hlavního inženýra Fillipo Zappaty u italské letecké továrny CRDA. V roce 1938 se na podnět Regia Aeronautica konstruktér F. Zappata rozhodl postavit dálkový poštovní letoun, schopný nasazení také jako střední bombardér, který by rychlostí a operačním doletem překonal sériově vyráběné stroje konkurenčních značek. Nechal se inspirovat konstrukcí již existujícího letounu Cant Z.1007bis, kterou mírně konstrukčně upravil. Zmenšil rozpětí křídel, a hlavně hodlal do letounu umístnit novou pohonou jednotku. Počítalo se s osmnáctiválcovým hvězdicovým motorem Alfa-Romeo 135 RC.32 (Tornado) o výkonu jednoho motoru 1 550 koní. Prototyp byl dokončen 22.12.1938 a poprvé zalétán 20. ledna v Monfalcone zkušebním pilotem Mario Stoppanim. Při zkušebních letech dosáhl letoun dobrých výkonů, rychlostí 500 km/h doletěl s nákladem 2 000 kg pum do vzdálenosti 2 000 km. Ještě v témže roce letoun zařadila do svého stavu Regia Aeronautica, a označila jako Cant Z.1015B (Bellico), výrobní číslo prototypu bylo MM394. Na konci roku 1939 se však vývoj a zalétávání letounu zastavil. Po krátké přestávce, se zase pomalu pokračovalo ve vývoji, do letounu byly koncem roku 1940 namontovány nové motory, a to Piaggio P.XII RC.45 o výkonu jednoho motoru 1 350 koní, a také nové třílisté stavitelné vrtule Piaggio-D´Ascanio. V době mezi 23. červnem a 3. červencem 1942 letoun s těmito motory dosahoval rychlosti 563 km/h a doletěl do vzdálenosti 2 930 km. Během roku 1942 letoun provedl jen několik zkušebních letů, a poté byl přemístněn k Nucleo Addestramento Aerosiluranti umístněné v Gorici a vedené Carlo Uniem. Tam letoun dostal nové výrobní číslo MM512 a byl zkoušen jako torpédový bombardér. Při zalétávání letoun prokázal dobré letové vlastnosti a výkony letounu předčily i výkony sériově vyráběného stroje Savoia-Marchetti SM.79. Značná složitost výroby a hlavně zranitelnost letounu proti nepřátelské palbě vedly k tomu, že se letoun nikdy sériově nevyráběl.
Letoun Cant Z.1015 byl třímotorový dolnoplošný poštovní letoun. Měl zatahovací podvozek, který se zatahoval do motorových gondol. Jediný vyrobený prototyp nebyl vyzbrojen.

Zdroje :
www.aerei-italiani.net
www.giemmesesto.org
simnetwork.com
http://it.wikipedia.org/wiki/CRDA_CANT
http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1015-t69545#244867 Verze : 0
CRDA ( CANT ) Z.1015
Zdroje: http://www.airwar.ru/enc/cww2/z1015.html
CANT Z.1015 -


CANT Z.1015 -


CANT Z.1015 -


URL : https://www.valka.cz/CANT-Z-1015-t69545#244876 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více