Bristol 148

     
Název:
Name:
Bristol 148 Bristol 148
Originální název:
Original Name:
Bristol 148
Kategorie:
Category:
víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Bristol Aeroplane Co. Ltd., Filton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
První vzlet:
Maiden Flight:
15.10.1937
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2018 kg 4450 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2381 kg 5250 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.19 m 40ft
Délka:
Length:
9.45 m 31ft
Výška:
Height:
3.2 m 10ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
25.55 m2 275 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Mercury IX o výkonu 656 kW
třílistá kovová nastavitelná vrtule
Bristol Mercury IX, power 880 hp
three-blade variable-pitch propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
410.4 km/h v 0 m 255 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
346 km/h v 0 m 215 mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9510 m 31200 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Browning ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,7 mm


227 kg pum
2x fixed .303 Browning machine gun
1x flexible .303 Lewis machine gun


550 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.en.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html
www.fr.wikipedia.org
http://www.maltaaviationmuseum.com/engines.asp
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
URL : https://www.valka.cz/Bristol-148-t71959#253639 Verze : 0
Bristol Type 148


Zdroje :
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html

Bristol 148 -


Bristol 148 -


Bristol 148 -


URL : https://www.valka.cz/Bristol-148-t71959#253640 Verze : 0
Bristol Type 148


Historie :
V roce 1935 vydalo britské ministerstvo letectví ( Air Ministry ) specifikaci A.39/34, ve které požadovalo jednomotorový víceúčelový letoun, schopný v případě potřeby, podporovat pozemní jednotky střelbou z palubních zbraní. Specifikace A.39/34 požadovala :
1) rychlost letounu kolem 420 km/h
2) možnost operovat na malých polních letištích
3) schopnost bombardovat
4) dobrou ovladatelnost při nízké rychlosti
5) dobrý výhled z kabiny
6) výzbroj letounu minimálně dvěma kulomety
Na tuto specifikaci odpovědělo hned několik britských leteckých firem ( Hawker, Avro, Westland ) a také firma Bristol se svým projektem Type 148. Letecký konstruktér firmy Bristol, ing. Frank Barnwell, inspirovaný předchozí konstrukcí navrhl klasický dolnoplošný letoun. Vznikl tak jednomotorový dolnoplošný letoun, se zatahovacím hlavním podvozkem a pevným ocasním kolečkem. Letoun měl sloužit i jako pozorovací a proto konstruktér navrhl velkou prosklenou pilotní kabinu. V prosklené pilotní kabině bylo dostatek místa na umístnění radiostanice, fotografických přístrojů nebo kamery a na jejím konci střeleckého stanoviště. Prototyp měl být vyzbrojen dvojicí pevných kulometů a jedním pohyblivým kulometem , který by obsluhoval střelec na konci pilotní kabiny. V červnu 1935 objednalo ministerstvo letectví výrobu dvou prototypů. První prototyp označený číslem ( K 6551 ), poprvé vzlétl 15. října 1937 a pilotoval jej osvědčený zkušební pilot firmy C.F.Uwins. První vyrobený prototyp neměl při prvních zkušebních letech, ještě osazen pohyblivý kulomet. Při jednom ze zkušebních letů prototyp při přistání havaroval. Během oprav byl do prvního prototypu osazen nový a silnější motor typu Bristol Perseus XII o výkonu 905 koní. Druhý prototyp označený číslem ( K 6552 ), který byl mezitím vyroben, poháněl zase jiný motor a to typ Bristol Taurus II o výkonu 1 050 koní. Tento prototyp byl označen jako Type 148B a zalétán v květnu 1938. Ovšem krátce po těchto zkušebních letech, byl celý projekt zastaven a letoun se tak do sériové výroby nikdy nedostal.
Letoun Bristol Type 148 byl jednomotorový víceúčelový dolnoplošník. Hlavní podvozek se zatahoval do křídel směrem k trupu, pevné ocasní kolečko bylo kryto elegatní aerodynamickou kapsou. První vyrobený prototyp poháněl devítiválcový hvězdicový motor Bristol Mercury IX o výkonu 880 koní. Prototyp dosahoval s tímto motorem maximální rychlosti 410 km/h. Výzbroj letoun sestávala ze dvou pevných kulometů Browning ráže 7,7 mm, umístněných v levém křídle a jednoho pohyblivého kulometu Browning ráže 7,7 mm, který ovládal střelec ze svého stanoviště na konci pilotní kabiny. Na malé závěsy pod křídly bylo možné umístnit lehké pumy o celkové hmotnosti 227 kg.



Zdroje :
www.en.wikipedia.org
www.en.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/other2/bristol148.html
www.fr.wikipedia.org
http://www.maltaaviationmuseum.com/engines.asp
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Mercury
www.aviationarchive.org.uk
http://www.en.wikipedia.org/wiki/Frank_Barnwell
www.aviationarchive.org.uk
URL : https://www.valka.cz/Bristol-148-t71959#253638 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více