Main Menu
User Menu

Brandenburg C1?

Zdravím všechny a opět prosím o pomoc při identifikaci.
Nevím jestli je toto letadlo Brandenburg C1 nebo nějaký klon vyráběný Aerem.
Díky za každou odpověď.
Brandenburg C1? -


URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69544Verze : 0
No tak tohle bude trochu oříšek, ale moje doměnka je že se jedná o klon vyráběný Aerem. Proč ? Označení OK - se u nás začalo používak až snad koncem 20 let - z hlavy nevím a na hledání taď nemám čas. Ale podívám se ti. Možná by pomohlo kbybys někde měl aspoň celou imatrikulaci takto se není ani čeho chytit. Protože sám nevlastním fotografie všech u nás vyráběných klonů braňdáku a bylo jich dost. Z jistotou bych ovšem vyloučit Letov Š-10 a Aero A-14. Ten první pro uložení motoru a ten druhý pro tvar chladiče (tedy pokud se během výroby neměnil).
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69547Verze : 0
Nemám jistotu, ale toto by mohla být fotka téhož letadla. Já pod křídlem vidím asi ID.
Brandenburg C1? -


URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69550Verze : 0
To je úplně jiný typ tady bych typnul Aero A-14 všimni si tvaru chladiče.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69552Verze : 0
Pravda, pravda. Mně se spíš nezdála barva, ale připisoval jsem to stáří fotografie. Takový podstatný detail mně unikl. Díky za upozornění.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#69553Verze : 0
První fotku stále nevím, ale druhá je velmi pravděpodobně Aero A-26 OK-LID
viz https://www.hao.cz/fotogalerie.html
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#70825Verze : 0
Podle toho odkazu bych naopak usuzoval, že A-26 je ten první, podle tvaru chladiče, OK-LID nebude ani jeden z nich. Každý má výfuky na jinou stranu a odlišný chladič, ale tvar výřezu v horním křídle mi přijde stejný, možná stejný drak, jiný motor?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71418Verze : 0
MOD
Podle mě jde v druhém případě o Aero A 14 (https://www.valka.cz/ftopic8294.html) nebo A 15, obojí je licence Phönix 276, odpovídá chladič horní křídlo. Na první fotce pak bude nějaké rozvinutí, s jiným motorem, ale hlevně chladičem. Typ A 26 tady chybí, takže nemohu porovnat údaje.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71419Verze : 0
MOD
Phönix 276 je licencí Hansa-Brandenburg C1 a pokud vím tak u každého našeho derivátu byl použit jiný byl použit jiný motor z vyjímkou A-14 a A-24 (ty byly stejné) navíc poněkuď přehlížíme Ae-01. Jediné co lze z jistotou vyloučit je Š-10. Když o tom ještě jednou přemýšlím tak první obrázek by mohl být A-26 no a druhý je A-15 (jiný motor)
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71421Verze : 0
Možná je přání otcem myšlenky, ale já na druhém obrázku docela zřetelně čtu pod křídlem ?K-LID.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#71615Verze : 0
V tom případě se nám oba zdroje rozcházejí, protože na hao.cz má na chladiči jen jedno hrdlo a na vzpominky.net má výstupky dva. Buďto je jeden popisek chybný a nebo to výrobce sázel, jak ho napadlo a odlišit na první pohled A-26 a A-15 (A-14 má výfuky na opačnou stranu- viz https://www2.csa.cz/vz98/foto1.htm ) nejde.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#109517Verze : 0
MOD
Takže, Aero A-14 a A-15 boli kópie UFAG-Brandenburg Bra-369 C-I. Odlišovali sa výzbrojou a motormi. A-14 poháňal Hiero N a A-15 Hiero L.
A-26 bola verzia Phönix Bra-26 C-I a bola poháňaná motormi BMW IIIa.
OK-LID bol Aero A-26 výr. čísla 20.
Zdroj: Václav Němeček, československá letadla 1918-1945.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110223Verze : 0
Take brandenburg01.jpg je A-26. Stále ale nevíme, co je na tom původním obrázku, který se zde řešil. Chce se to podívat na odlišnosti těch motorů- kam měli výfuky?
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110251Verze : 0
MOD
Motor BMW IIIa má výfuky vľavo - pri pohľade smerom k chvostu lietadla. Vrtuľa sa točila proti smeru hodinových ručičiek.
Hiero L má výfuky doprava (Aero A-15). Hiero N - ? (Aero A-14)
Ak predpokladáme, že lietadlo na prvej fotografii má značku OK-I??, tak by to mohlo byť OK-ILA, OK-ILD, OK-ILN - Aero A-15, OK-ILX - A-14 či Brandenburg Bra-26 s OK-IZA a Bra-27 s OK-IPC.
Značku OK-L?? mali lietadlá typu A-14 - OK-LIQ, OK-LIR a A-26 - tie ale majú motor BMW IIIa s výfukmi vpravo.
URL : https://www.valka.cz/Brandenburg-C1-t18692#110364Verze : 0