Boeing P-26C Peashooter

     
Název:
Name:
Boeing P-26C Peashooter Boeing P-26C Peashooter
Originální název:
Original Name:
Boeing P-26C Peashooter
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1936-DD.07.1937 Boeing Aircraft Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1936-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
23
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1058 kg 2332 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1395 kg 3075 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1445 kg 3185 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8.52 m 27ft 11,6in
Délka:
Length:
7.24 m 23ft 9in
Výška:
Height:
3,340 m 10ft 11in
Plocha křídla:
Wing Area:
13.89 m2 149.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
100,35 kg/m2 20.55 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney SR-1340-27 Wasp vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 447 kW.
Vrtule dvoulistá kovová
Pratt & Whitney SR-1340-27 Wasp nine-cylinder, air-cooled radial engine rated 600 hp for take-off,
driving two blade metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
394 l 104 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
378.2 km/h v ? m 235 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
321.9 km/h v ? m 200 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12 m/s 2360 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8230 m 27000 ft
Dolet:
Range:
1021.9 km 635 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet ráže 12,7 mm a
1x pevný kulomet ráže 7,62 mm
Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 45 kg.
One fixed forward-firing 0.5 inch machine-gun and
one fixed forward-firing 0.300 inch machine-gun.
Bomb load: two 100lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Oproti verzi P-26A byly provedeny úpravy na karburátorech a na palivové instalaci The Fighter P-26A, with minor changes to the carburetor and fuel system.
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter. Boeing P-26 Variants, Aerfofax Minigraph 8. Aerofax, Arlington 1984. ISBN 0-942548-13-2.
Dowis, Larry. P-26, Mini in Action No.2. Squadron/Signal Publications, Carrollton 1994. ISBN 0-89747-322-1.
Bowers, Peter M. The Boeing P-26A, Profile No.14. Profile Publications, Leatherhead 1966.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p26_4.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p26.html
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-26C-Peashooter-t42757#168759 Verze : 0
K původní objednávce z 28. ledna 1933 na 111 stíhačů P-26A bylo o něco později přidáno dalších 25 strojů, z nichž první dva byly dokončeny jako P-26B s motory Pratt & Whitney R-1340-33 Wasp s přímým vstřikováním paliva, zbylých 23 ale bylo dokončeno s původními motory R-1340-27 s karburátory. Od P-26A se proto lišily jen malými změnami v palivové soustavě a ovládání karburátoru a také tím, že od počátku měly přistávací klapky a vyšší hřbet, které na P-26A byly doplňovány dodatečně. Proto jim výrobce ponechal své původní označení, Model 266, armáda jim ale přidělila označení P-26C. Tato stroje měly serialy 33-181 a 33-183/203 a byly dodány mezi 10. únorem 1936 a 7. březnem 1937. Po asi roce ve službě u 1. stíhací skupiny (v té době tvořené 17. a 27. stíhací perutí) na Selfridge Field se armáda, spokojená s testy P-26B, rozhodla pro přestavbu a až na šest nejolétanějších strojů (33-190, 193, 196, 198, 201 a 202) byly všechny přestavěny na standard P-26B a poslány k jednotkám na Havaj.
Boeing P-26C Peashooter - Jeden z P-26C před továrnou Boeingu u Seattlu.

Jeden z P-26C před továrnou Boeingu u Seattlu.
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-26C-Peashooter-t42757#419798 Verze : 0
Poslední barevná podoba letounů řady P-26 (na obrázku P-26C sériového čísla 33-183) odpovídala své době - roku 1941. Letoun měl běžné zbarvení a světle šedé spodní plochy. Výsostné znaky byly obvyklého typu.
Boeing P-26C Peashooter -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-26C-Peashooter-t42757#388909 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více