Boeing KB-50 Superfortress

     
Název:
Name:
Boeing KB-50 Superfortress Boeing KB-50 Superfortress
Originální název:
Original Name:
Boeing KB-50 Superfortress
Kategorie:
Category:
tankovací letoun tanker aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1956-DD.MM.1957 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1956-DD.MM.1957
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
134
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
40946 kg 90270 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
48761 kg 107500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
78471 kg 173000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
43,05 m 141ft 3in
Délka:
Length:
32,03 m 105ft 1in
Výška:
Height:
10,21 m 33ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
159.79 m2 1720 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-4360-35 Wasp Major s turbokompresorem General Electric CH-7-B1, 2610 kW Pratt & Whitney R-4360-35 Wasp Major with General Electric CH-7-B1 turbosupercharger, power 3500 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
650.2 km/h v 9327 m 404 mph in 30600 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
386.2 km/h v ? m 240 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.1 m/s 608 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12131 m 39800 ft
Dolet:
Range:
1850.7 km 1150 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
létající tanker, 52318 l paliva v samosvorných křídelních nádržích In-flight refueling tanker
Zdroje:
Sources:
Knaack, Marcelle. Encyclopedia of U.S. Air Force Aircraft and Missile Systems, Volume II - Post-World War II Bombers 1945-1973. Office of Air Force History, Washington 1988. ISBN 0-912799-59-5.
http://home.att.net/~jbaugher2/b50_12.html
URL : https://www.valka.cz/Boeing-KB-50-Superfortress-t83474#306217 Verze : 0
Poté, co přestaly být B-50 důležitými pro americké nukleární bombardovací síly, se letectvo rozhodlo 134 nyní přebytečných B-50D a TB-50H upravit na létající tankery. Jejich výzbroj byla odstraněna a místo ní bylo na ně namontováno vlečné zařízení pro doplňování paliva na třech letounech najednou. Tyto upravené stroje dostaly označení KB-50, bez odlišení verze. zakázku na úpravu získala firma Hayes Aircraft Corporation, která do pumovnice umístila nové samosvorné palivové nádrže a na zád trupu a do gondol pod konci křídel byla umístěna zařízení pro přečerpávání paliva A-12B-1. Ocas byl kvůli tomu prodloužen o šest stop. Původní pomocné křídelní nádrže o obsahu 2650 l byly zachovány, do zadní části tlakovaného prostoru osádky byla přidána dvě pracoviště obsluhy s průzory. jako prototypy byly upraveny dva B-50D (47-170 a 48-046), které proto dostaly označení KB-50D. Původně byl pro dokončení určen prosinec 1957, ovšem projekt pokračoval mnohem rychleji, než se předpokládalo. První z nich vzlétl již v prosinci 1955.

První KB-50 byly předány Tactical Air Command v lednu 1956 a nahradily zde KB-29, které se kvůli své malé rychlosti ukázaly jako nevhodné pro doplňování paliva moderních proudových stíhaček. V listopadu 1957 již byly všechny KB-29 vyřazeny a na konci roku měly všechny příslušné perutě TAC plné počty nových strojů. Ty byly přijaty dobře, jako bezproblémové a spolehlivé, a letectvo si dokonce pohrávalo s myšlenkou objednání dalších strojů. Původně nesly všechny stroje jednotné označení KB-50, ale protože vznikly z různých variant, údržba a provoz si vynutily zavedení nového označení, které bralo ohled na rozdíly ve struktuře a vnitřním vybavení. Tato změna proběhla zároveň s úpravou, vynucenou zvyšujícími se výkony stíhacích letounů, na které byly KB-50 už moc pomalé. Místo pomocných nádrží byly proto pod křídla umístěny proudové motory J47 a upravené stroje byly přejmenovány na KB-50J a KB-50K.

Zdroj:
Knaack, Marcelle. Encyclopedia of U.S. Air Force Aircraft and Missile Systems, Volume II - Post-World War II Bombers 1945-1973. Office of Air Force History, Washington 1988. ISBN 0-912799-59-5.
https://home.att.net/~jbaugher2/b50_12.html
www.nationalmuseum.af.mil

Boeing KB-50 Superfortress -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-KB-50-Superfortress-t83474#306226 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více