Boeing FB-3

     
Název:
Name:
Boeing FB-3 Boeing FB-3
Originální název:
Original Name:
Boeing FB-3
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1925-DD.04.1926 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1925-DD.04.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 (A6897, A7089/7090)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1925
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1083 kg 2388 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1453 kg 3203 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
7.14 m 23ft 5in
Výška:
Height:
2.49 m 8ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
24.15 m2 260 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Packard 1A-1500 o výkonu 380 kW
dvoulistá vrtule
Packard 1A-1500, power 510 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
265.5 km/h v 0 m 165 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
228.5 km/h v ? m 142 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7041 m 23100 ft
Dolet:
Range:
609.9 km 379 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning 1x fixed .30 and 1x .50 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Swanborough, F. G.; Bowers, P. M. US Navy Aircraft Since 1912, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-838-0.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Matt, Paul R. United States Navy and Marine Corps Fighters 1918-1962. Harleyford Publications, Los Angeles 1962.
www.historicaircraft.org
URL : https://www.valka.cz/Boeing-FB-3-t121931#417090 Verze : 0
Třináctý z původních 14 stíhačů Boeing FB-1 byl dokončen s alternativním motorem Packard a označen jako FB-3, tovární označení Model 55. Jinak se od FB-1 odlišoval pouze zvedacími oky pro palubní jeřáby a možností zaměnit podvozek za plováky. Ještě před převzetím námořnictvem byl koncem prosince 1925 FB-3 testován se dvěma dřevěnými plováky, když pilot špatně odhadl výšku a zničil stroj při nárazu o hladinu jezera Washington.


Námořnictvo poté objednalo dva nové stroje, které byly dodány v dubnu 1926. Oba stroje sloužily k vývoji a testům, používaly klasický kolový podvozek z FB-1 i dva plováky, a později dostaly nové vyvážené směrovky, které pak byly používány na všech následujících verzích. Než zmizely z dějin (snad přestavěné na FB-1 či FB-5), oba stroje námořnictvo nasadilo v září 1926 na Národních leteckých závodech ve Filadelfii, kde Lt. George Cuddihy získal první místo ve své kategorii s rychlostí 289,7 km/h na uzavřeném okruhu. Stroj Lt. H. D. Barnera se umístil šestý s 263 km/h.
Boeing FB-3 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-FB-3-t121931#417092 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více