Boeing E-6A Mercury

Boeing E-6B Mercury
     
Název:
Name:
Boeing E-6B Mercury Boeing E-6B Mercury
Originální název:
Original Name:
Boeing E-6B Mercury
Kategorie:
Category:
letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště airborne early warning/command aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1987-DD.MM.1992 The Boeing Co., Renton, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1987-DD.MM.1992
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
16 E-6A
První vzlet:
Maiden Flight:
19.02.1987
Osádka:
Crew:
12–22
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
155129 kg 342000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
45.82 m 150ft 4in
Délka:
Length:
45.21 m 148ft 4in
Výška:
Height:
12.93 m 42ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
CFM56-2A-2 o tahu 106,76 kN CFM56-2A-2, thrust 24000 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
74004 kg 163152 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
966.7 km/h v ? m 600.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12802 m 42000 ft
Dolet:
Range:
12214.9 km 7590 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
E-6A vychází z civilního Boeingu 707 a jeho exempláře byly posledními stroji konstrukční řady 707, které Boeing vyrobil. E-6A sloužil u 2 letek US Navy (VQ-3 a VQ-4) v celkovém počtu 16 kusů. Tento počet je ve skutečnosti větší, než kolik by bylo po skončení studené války skutečně potřeba.

Používá většinu systémů shodných s letouny E-3 Sentry. Používán je často jako koordinační stanice pro americké ponorky. K tomu mu slouží dvě vlečné antény (1 220 a 7 925 m dlouhé). Ve vzduchu vydrží Mercury až 72 hodin (při několika doplňováních paliva za letu).

V letech 1997-2003 bylo všech 16 E-6A upraveno zástavbou nového digitalizovaného vybavení kokpitu podle standardu 737 NextGen a nového velitelského prostoru umožňujícího službu jako "Looking Glas", létající velitelské stanoviště pro americké atomové síly.
-
Zdroje:
Sources:
www.navy.mil
http://www.boeing.com/defense-space/ic/e6tacamo/
URL : https://www.valka.cz/Boeing-E-6A-Mercury-t143946#152188 Verze : 0
Boeing E-6A.


http://www.au.af.mil/au/awc/systems/dvic213.jpg

Boeing E-6A Mercury -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-E-6A-Mercury-t143946#465104 Verze : 0
Boeing E-6B.


en.wikipedia.org

Boeing E-6A Mercury -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-E-6A-Mercury-t143946#465105 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více