BB - R. N. Caio Duilio (1913)

     
Název:
Name:
R. N. Caio Duilio R. N. Caio Duilio
Originální název:
Original Name:
R. N. Caio Duilio
Kategorie:
Category:
bitevní loď Battleship
Třída:
Class:
Caio Duilio
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Cantiere navale di Castellammare di Stabia, Castellammare di Stabia
Založení kýlu:
Laid Down:
24.02.1912
Spuštění na vodu:
Launched:
24.04.1913
Uvedení do služby:
Commissioned:
10.05.1919
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
DD.MM.1953
Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?, ? ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
1.230 důstojníků, poddůstojníků a námořníků 1)

1,230 Officers, NCOs and Enlisted 1)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
23333 2) t 22964 2) long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
? t ? long tons
Délka:
Length:
176,10 3) m 577 ft 9 in 3)
Šířka:
Beam:
28,00 m 91 ft 10 in
Ponor:
Draught:
8,91 4) m 29 ft 3 in 4)
Pancéřování:
Armour:
1914:
boky: 100–250 mm
paluba: 24–40 mm
hlavní dělové věže: 240–280 mm
barbety: 130–230 mm
velitelská věž: 280 mm


1937:
paluba: 135–166 mm
barbety: 130–280 mm
1914:
Waterline Belt: 4.0–9.8 in
Deck: 0.9–1.6 in
Main Gun Turrets: 9.4–11.0 in
Barbettes: 5.1–9.1 in
Conning Tower: 11 in


1937:
Deck: 5.3–6.5 in
Barbettes: 5.1–11.0 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
1914:
24x kotel Yarrow
3x parní turbína Parsons


1937:
8x kotel Yarrow
2x parní turbína Belluzzo
1914:
24x Yarrow Boiler
3x Steam Turbine Parsons


1937:
8x Yarrow Boiler
2x Belluzzo
Výkon:
Power:
23862,4 5) kW při ? ot/min 32000 5) bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
4 6)
Zásoba paliva:
Fuel Load:
520 7) t 512 7) long tons
Výkony:
Performance:
 
Rychlost:
Speed:
39,8 8) km/h 21.5 8) kt
Dosah:
Range:
8889,6 km při rychlosti 18,5 9) km/h 4800 nm at speed 10 9) kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
1914:
9x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (3x III)
4x 305 mm dělo Cannone da 305/46 Mod. 1909 (2x II)
16x 152 mm dělo Cannone da 152/45 Mod. 1911 (16x I)
19x 76 mm dělo Cannone da 76/50 Mod. 1909 (19x I)
6x 76 mm dělo Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 (6x I)
6x 40 mm dělo Cannone-Mitragliera da 40/39 Mod. 1915/17 (6x I)
2x 450 mm torpédomet Elswick 450/1906 E (2x I)
- 6x torpédo A 95/450
1x 450 mm torpédomet De Luca 450/198 D (1x I)
- 3x torpédo A 95/450


1940:
6x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x III)
4x 320 mm dělo Cannone da 320/44 Mod. 1934 (2x II)
12x 135 mm dělo Cannone da 135/45 Mod. 1937 (4x III)
10x 90 mm dělo Cannone da 90/50 Mod. 1939 (10x I)
16x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (8x II)
3x 37 mm kanon Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 (3x I)
12x 20 mm kanon Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 (6x II)
1914:
9x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (3x III)
4x Cannone da 305/46 Mod. 1909 Gun, cal. 12-in (2x II)
16x Cannone da 152/45 Mod. 1911 Gun, cal. 6-in (16x I)
19x Cannone da 76/50 Mod. 1909 Gun, cal. 3-in (19x I)
6x Cannone da 76/40 Mod. 1916/17 Gun, cal. 3-in (6x I)
6x Cannone-Mitragliera da 40/39 Mod. 1915/17 Gun, cal. 1.6-in (6x I)
2x Elswick 450/1906 E Torpedo-tube, cal. 17.7-in (2x I)
- 6x A 95/450 Torpedo
1x De Luca 450/198 D Torpedo-tube, cal. 17.7-in (1x I)
- 3x A 95/450 Torpedo


1940:
6x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x III)
4x Cannone da 320/44 Mod. 1934 Gun, cal. 12.6-in (2x II)
12x Cannone da 135/45 Mod. 1937 Gun, cal. 5.3-in (4x III)
10x Cannone da 90/50 Mod. 1939 Gun, cal. 3.9-in (10x I)
16x Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 Gun, cal. 1.5-in (8x II)
3x Cannone-Mitragliera da 37/54 Mod. 1938 Gun, cal. 1.5-in (3x I)
12x Cannone-Mitragliera da 20/65 Mod. 1935 Gun, cal. 0.79-in (6x II)
Vybavení:
Equipment:
? ?
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
- -
Poznámka:
Note:
1) před rekonstrukcí
posádka po rekonstrukci: 1.495 celkem
2) před rekonstrukcí
standardní výtlak po rekonstrukci: 29863 t
3) před rekonstrukcí
délka po rekonstrukci: 186,90 m
4) před rekonstrukcí
ponor po rekonstrukci: 9,44 m
5) před rekonstrukcí
výkon po rekonstrukci: 64875,9 kW ? ot/min
6) před rekonstrukcí
šroubů po rekonstrukci: 2
7) před rekonstrukcí
- uhlí
- mazut: 400 t
po rekonstrukci
- uhlí: 1476 t
- mazut: 845 t
8) před rekonstrukcí
rychlost po rekonstrukci: 50 km/h
9) před rekonstrukcí
dosah po rekonstrukci: 6278,3 km při rychlosti 37 km/h

01.04.1937-15.07.1940 - rekonstrukce
11.11.1940 - poškozena při náletu
DD.01.1941 - uschopněna plavby a odeslána do loděnic k opravám
DD.05.1941 - opravy dokončeny
15.09.1956 - vyškrtnuta z lodního rejstříku
DD.MM.1957 - prodána k sešrotování
1) before reconstruction
complement after reconstruction: total 1,495
2) before reconstruction
standard displacement after reconstruction: 29391 long ton
3) before reconstruction
lenght after reconstruction: 613 ft 2 in
4) before reconstruction
draught after reconstruction: 31 ft
5) before reconstruction
power after reconstruction: 87000 bhp at ? rpm
6) before reconstruction
propellers after reconstruction: 2
7) before reconstruction:
- coal
- oil: 394 long ton
after reconstruction:
- coal: 1453 long ton
- oil: 832 long ton
8) before reconstruction
speed after reconstruction: 27 kt
9) before reconstruction
range after reconstruction: 3390 nm at speed 20 kt

01.04.1937-15.07.1940 - modification
11.11.1940 - damaged due to an air raid
DD.01.1941 - refloated and sent to shipyarcd for repairing
DD.05.1941 - repair finished
15.09.1956 - stricken form navy register
DD.MM.1957 - sold and scrapped
Zdroje:
Sources:
www.pietrocristini.com
www.agenziabozzo.it
it.wikipedia.org
en.wikipedia.org
Pejčoch, Ivo - Novák, Zdeněk - Hájek, Tomáš: Válečné lodě [4] (Praha, Naše vojsko s. p., 1993, str. 115, ISBN 80-206-0357-3)
URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Caio-Duilio-1913-t22258#654239 Verze : 0
R. N. Caio Duilio

Zdroj: vlastní archiv ...

URL : https://www.valka.cz/BB-R-N-Caio-Duilio-1913-t22258#141848 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více