Avro Lancaster Mk.III (Special)

Avro 464 (Provisioning) Lancaster
     
Název:
Name:
Avro Type 464 (Provisioning) Lancaster Avro Type 464 (Provisioning) Lancaster
Originální název:
Original Name:
Avro Type 464 (Provisioning) Lancaster
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 A. V. Roe & Co., Ltd., Chadderton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
23 konverzí
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
22181 kg 48900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
32659 kg 72000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.090 m 102ft
Délka:
Length:
21.180 m 69ft 6in
Výška:
Height:
6.250 m 20ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
120.5 m2 1297 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
271,029 kg/m2 55.51 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Packard Merlin 28 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 969,4 kW (1 318 k) při 3 000 ot/min a 924,7 kW (1 257 k) při 3 000 ot/min a plnícím tlaku 0,621 baru (465,436 mm Hg) a h= 3 505 m.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček Nash Kelvinator/ Hamilton A5/138.
Packard Merlin 28 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,300 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,240 hp at 3,000 rpm, boost +9 psi at 11,500 ft,
Packard Merlin 28 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,300 hp at 3,000 rpm for take-off, 1,240 hp at 3,000 rpm, boost +9 psi at 11,500 ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
461.9 km/h v ? m 287 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
354.1 km/h v ? m 220 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5791 m 19000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přední střelecké věži FN 5A
4x kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v zadní střelecké věži FN 20A

1x 4 195 kg bomba "Upkeep"
Six flexible .303 Browning Mk.II machine-guns
two guns in a front turret FN-5A (1,000 rpg) and
four guns in a tail turret FN-20A (2,500 rpg).

One 6,250 lb Upkeep bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Franks, Richard A. The Avro Lancaster - Manchester And Lincoln. A Comprehensive Guide For The Modeller, SAM Publications, Bedford 2000. ISBN 9780953346530.
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8.
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X.
Lake, Jon. Squadrons 1942-43, Osprey Combat Aircraft No.31. Osprey Publishing, 2002. ISBN: 1841763136.
en.wikipedia.org

Avro Lancaster Mk.III (Special) - Cvičná skákající puma Upkeep podvěšená pod Lancasterem ED932/G AJ-G během zkoušek odhazování na pobřeží u kentské vesnice Reculver, květen 1943.

Cvičná "skákající puma" Upkeep podvěšená pod Lancasterem ED932/G AJ-G během zkoušek odhazování na pobřeží u kentské vesnice Reculver, květen 1943.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-III-Special-t160304#488427 Verze : 0
...
Avro Lancaster Mk.III (Special) -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-III-Special-t160304#488428 Verze : 0
Dovolím si připomenout specialitku - verzi "Dam Buster". Specielní úpravu Lancasterů pro útoky na přehrady na řece Mohne a Eder, které zásobovaly energií a vodou průmyslové Porůří. Přehrady byly velmi pečlivě hlídány stíhači, flakem, na samotné vodě byly nataženy protiminové a protitorpédové sítě, takže klasické nálety se míjely účinkem. Barney Wallis vymyslel geniální trik - skákavé pumy. (to jsou asi ty "žabkové pumy" tomas.kotnour-a. ) Princip byl opravdu prostý - puma tvaru válce, uložená napříč pumovnicí na dvou jednoduchých kozlících, se řetězovým pohonem od elektromotoru roztočila na přesně vypočtené otáčky. Piloti pak nalétli na vypočtenou výšku a pumu odhodili. Ta jako dětská žabka přeskákala po hladině přes všechny překážky až k přehradní hrázi, tam se potopila a u kořene hráze vybuchla. Následky pro hráz i krajinu pod ní ukazují dobové fotografie. Výšku náletu určili piloti geniálně jednoduchým trikem. Na letounu byly umístěny reflektory - na křídlech a trupu, které svítily směrem dolů pod přesně nastaveným úhlem. Když se odlesky světel na hladině slily v jedinou skvrnu, byl stroj ve správné výšce a bylo možné pumu vypustit. ( Klobouk dolů před nervy pilotů - těch cca 7 lidí na palubě, kteří v noci, pod palbou flaku a s vědomím nočních stíhačů kolem sebe mají trpělivost sledovat tvar a velikost světelné skvrny pod letadlem Embarassed ) . Pro všechny, kteří se o tuto verzi zajímají, jeden link:
http://www.dambusters.org.uk/


Model je vyráběn řadou firem, nejstarší je někdy z 60. až 70. let od Revella (mám), jsou i novější...


A zde velmi pěkný přehled pumové výzbroje pro těžké bombardéry:
http://home.aol.com/nukeinfo2/
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-III-Special-t160304#128380 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více