Avro Lancaster Mk.II

Avro Lancaster B Mk.II
     
Název:
Name:
Avro Lancaster B Mk.II Avro Lancaster B Mk.II
Originální název:
Original Name:
Avro Lancaster B Mk.II
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.11.1941 A. V. Roe & Co. Ltd., Manchester
DD.09.1942-DD.03.1944 Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd., Coventry
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1941-DD.03.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 Manchester
300 Coventry
První vzlet:
Maiden Flight:
26.11.1941
Osádka:
Crew:
7
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
16550 kg 36487 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
28440 kg 62700 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
28576 kg 63000 lb
Rozpětí:
Wingspan:
31.09 m 102ft
Délka:
Length:
21.18 m 69ft 6in
Výška:
Height:
6.25 m 20ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
120.5 m2 1297 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
4
Typ:
Type:
prototyp - Bristol Hercules VI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 204 kW, 1305 kW v h= 1 983 m na 1. rychlost kompresoru a 1 152 kW v h= 4 572 m na 2. rychlost kompresoru.
sériové -
Bristol Hercules XVI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 204 kW (1 637 k) při 2 900 ot/min, 1 279 kW (1 739 k) při 2 900 ot/min v h= 1 372 m na I. rychlost kompresoru a 1 115 kW (1 516 k) při 2 900 ot/min v h= 3 658 m na II. rychlost kompresoru, tyto výkony s plnícím tlakem 0,569 barů.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček typu Bristol REC.
Prototype - Bristol Hercules VI, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,615 hp for take-off, 1,750 hp at 6,500 ft (MS) and 1,545 hp at 15,000 ft (FS)
standard -
Bristol Hercules XVI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,715 hp at 2,900 rpm at 4,500 ft (MS) and
1,495 hp at 2,900 rpm at 12,000 ft (FS) all boosted +8.25 psi,
driving a three-blade constant-speed propellers Type Bristol REC
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
9 792 l, 100 oktanů 
později 2x 1 818 l pomocná nádrž v pumovnici
2,154 UK gal, 100 octane 
later 2x 400 gal auxiliary fuel tank in the bomb bay
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
426.5 km/h v 4267 m 265 mph in 14000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
268.8 km/h v 4572 m 167 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
1.3 m/s 255 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5639 m 18500 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4103.81) km 25501) mi
Výzbroj:
Armament:
Přední věž - Nash & Thomson FN-5, 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II;
hřbetní věž - Nash & Thomson FN-50, 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II;
zadní věž - Nash & Thomson FN-20, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II / F.N.120, 4x 7,7mm kulomet Browning Mk.II;
břišní věž - Nash & Thomson FN-64, 2x 7,7mm kulomet Browning Mk.II, nebo pohyblivý 12,7mm kulomet Browning;

Bomby: celkem 6350 kg (obvykle 227kg až 1814kg bomby)
část strojů měla rozšířenou pumovnici schopnou pojmout 3629kg pumu HC
Front turret - Nash & Thomson FN-5, two flexible 0.303 in Browning Mk.II machine-guns
Upper turret - Nash & Thomson FN-50, with two flexible 0.303 in Browning Mk.II machine-guns
Rear turret - Nash & Thomson FN-20 with four flexible 0.303 in Browning Mk.II machine-guns / FN-121, with four flexible 0.303 in Browning Mk.II machine-guns
Ventral turret - Nash & Thomson FN-64, with two flexible 0.303 in Browning Mk.II machine-guns, or one flexible 0.50 in Browning machine-gun;

Bomb load:
14,000 lbs top (400lb to 4,000lb bombs)
certain aircrafts have extended bomb-bay to take 8,000lb HC bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) s pumami 1) with bombs
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Avro Lancaster II, Letadla 39-45, Letectví+Kosmonautika 1988/13
Robertson, Bruce. Avro Lancaster II, Profile No.235. Profile Publications, Leatherhead, 1971
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 
Jackson, A.J. Avro Aircraft since 1908, Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8 
Mackay, R.S.G. Lancaster in action. Squadron/Signal Publications, Carrollton, Texas 1982. ISBN 0-89747-130-X
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#337795 Verze : 0
Avro Lancaster B Mk.II


Stroj vznikl na základě zakázky z roku 1941 na stavbu dvou prototypů poháněných motory Bristol Hercules. Byl postaven pouze jeden prototyp (s/n DT810), ke stavbě druhého prototypu — DT812 — již nedošlo. DT810 poprvé vzlétl 26. listopadu 1941.


Sériová výroba byla zahájena roku 1942 — první sériový stroj, DS601, byl zalétán 2. září 1942.
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#89650 Verze : 0
Avro Lancaster Mk II


www.luftoorlog.be
Avro Lancaster Mk.II -


Avro Lancaster Mk.II -


Avro Lancaster Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#95558 Verze : 0
Lancaster Mk.II DS723, EQ-B, z 408. peruti RCAF v listopadu 1943. Pod trupem je viditelný přechod rozšířené pumovnice do břišní věže FN-64. Ta byla na rozdíl od ostatních verzí Lancasteru, kde dostal přednost vyhledávací radar H2S, standardním vybavením.

Zdroj:
http://www.luchtoorlog.be/lanc_ii.htm

Avro Lancaster Mk.II -


URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#337875 Verze : 0
Perutě používající Lancaster B Mk.II

Peruť[Kódová písmena Období PeruťKódová písmenaObdobí
61. QR 10.1942-02.1943
426 OW 06.1943-03.1944
115 KO, A4 04.1943-08.1944
432 QO 09.1943-02.1944
408 EQ 08.1943-08.1944
514 JI/A2 09.1943-09.1944

Další stroje létaly u Nos.1657, 1660, 1666 1668, 1678, 1679 Heavy Conversion Units.

Zdroj:
Robertson, Bruce. Avro Lancaster II, Profile No.235. Profile Publications, Leatherhead, 1971
URL : https://www.valka.cz/Avro-Lancaster-Mk-II-t24066#337880 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více