Armstrong Whitworth F.K.3

     
Název:
Name:
Armstrong Whitworth F.K.3 Armstrong Whitworth F.K.3
Originální název:
Original Name:
Armstrong Whitworth F.K.3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Sir W.G. Armstrong Whitworth & Co Ltd., Gosforth /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Hewlett & Blondeau Ltd., Luton /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
343:
93 AW
250 H&B
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
629 kg 1386 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
933 kg 2056 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12.21 m 40ft 0.625in
Délka:
Length:
8.84 m 29ft
Výška:
Height:
3.63 m 11ft 10.75in
Plocha křídla:
Wing Area:
41.06 m2 442 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
R.A.F.1a o výkonu 67 kW nebo
Beardmore o výkonu 89 kW
čtyřlistá dřevěná vrtule
R.A.F.1a, power 90 hp or
Beardmore, power 120 hp
four-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
143.2 1) km/h v 0 m 891) mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
26.52) min do 1981 m 26.52) min to 6500 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3658 m 12000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý 7,7mm kulomet Lewis v kabině pozorovatele nebo3)
6x 7,26kg bomba nebo
51 kg bomba
1x flexible .303 Lewis machine gun at rear cockpit or3)
6x 16 lb bomb or
1x 112 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) 146.45 km/h s motorem Beardmore
2) 19 min s motorem Beardmore
3) pokud byly podvěšeny bomby, na palubě nebyl pozorovatel ani kulomet


Vytrvalost: 3 h
1) 91 mph with Beardmore
2) 19 min with Beardmore
3) whem carrying bombs, neither observer nor gun could be carried


Endurance: 3 hr
Zdroje:
Sources:
Bruce, J. M. AW FK.3 (Little Ack), Windsock Mini No.13. Albatros Productions, Berkhamsted 1998. ISBN 1-902207-08-4.
Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7.
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5.
www.britishaircraft.co.uk
http://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php
http://www.airwar.ru/enc/other1/fk3.html

Armstrong Whitworth F.K.3 - Standardní stroj.

Standardní stroj.
Armstrong Whitworth F.K.3 - Stroj s motorem Beardmore a bez potahu boků kabiny.

Stroj s motorem Beardmore a bez potahu boků kabiny.
Armstrong Whitworth F.K.3 -


URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-F-K-3-t63645#384904 Verze : 0
Armstrong Whitworth F.K.3 Little Ack


Armstrong Whitworth F.K.3 byl britský dvoumístný víceúčelový letoun, postavený firmou Armstrong Whitworth Aircraft, pro kterou ho navrhl holandský inženýr Frederick Koolhoven. Tento letoun vznikl jako náhrada za Royal Aircraft Factory B.E.2c, vyráběný u Armstrong Whitwortha v licenci, která měla používat stejný motor, ale mít jednodušší konstrukci a tím i výrobu. Tento plán dostal podporu z vyšších míst, a proto byla v polovině roku 1915 zahájena práce. První prototyp F.K.3 vzlétl na podzim téhož roku. Sériové stroje se lišily prohozením pozic pilota a pozorovatele - stejně oproti pozdějším letounům měl B.E.2 i prototyp F.K.3 pozorovatele před pilotem. Pozorovatel dostal k dispozici pohyblivý kulomet, největší rozdíl v tvaru oproti B.E.2 představovaly ocasní plochy s větší plochou.


"Little Ack", jak zněla jeho přezdívka, zklamal své tvůrce ohledně výkonů - byl sice rychlejší, ale měl horší stoupavost a užitečný náklad než B.E.2, kterého měl nahradit. Přesto se dostal do výroby, 150 strojů vyrobila mateřská firma a dalších 350 postavila společnost Hewlett & Blondeau Limited z Lutonu.


Ack nebyl poslán na západní frontu, místo toho jím byly vybaveny jednotky v Makedonii, na Blízkém východě a doma. Přestože byl (pokud neletěl pozorovatel a byl sejmut kulomet) schopen i bombardování, většinou sloužil k cvičným úkolům. Později byl nahrazen Avry 504.


Jako první pokus o zjednodušenou variantu B.E.2 posloužil prototyp F.K.2, který ale měl slabší motor Renault o 51 kW.


Zdroj:
en.wikipedia.org
http://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php
http://www.airwar.ru/enc/other1/fk3.html
Armstrong Whitworth F.K.3 - http://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php

http://www.aviastar.org/air/england/arm_fk-3.php
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-F-K-3-t63645#238780 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více