Název: Name: | Arado Ar 80 V1 | Arado Ar 80 V1 |
Originální název: Original Name: | Arado Ar 80 V1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 16301) kg | 3594 1) lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2100 kg | 4630 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,80 m | 38ft 8,56in |
Délka: Length: | 10,272) m | 33ft 8,32in 2) |
Výška: Height: | 2,95 m | 9ft 8,14in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,00 m2 | 226.04 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | V1: Rolls-Royce Kestrel VI o vzletovém výkonu 391 kW/532 k V2: Rolls-Royce Kestrel V o vzletovém výkonu 518 kW/705 k V3: Junkers Jumo 210 C o vzletovém výkonu 449 kW/610 k dvoulistá dřevěná vrtule | V1: Rolls-Royce Kestrel VI, take-off power 525 hp V2: Rolls-Royce Kestrel V, take-off power 695 hp V3: Junkers Jumo 210 C, take-off power 602 hp two-bladed wooden propeller |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 4253) km/h v 4000 m | 264.1 3) mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 104) min do 6000 m | 104) min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 105005) m | 34449 5) ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 2 x synchronizovamé guľomety MG 17 ráže 7,92 mm | proposed: 2x 7,92 mm MG 17 machine gun |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | V2, po instalaci motoru Jumo 210 C: 1) 1645 kg 2) 10,10 m 3) 425 km/h 4) 9,5 min 5) 10000 m Do súťaže o nové stíhacie lietadlo obnovujúcej sa Luftwaffe, vypísanej RLM začiatkom roku 1934, sa prihlásila so svojím modelom Ar 80 aj firma Arado.Bol to jednomotorový dolnoplošník s duralovým trupom, krídlami lomenými do W, otvoreným pilotným priestorom a pevným kapotovaným podvozkom. Prvý prototyp V1, s imatrikuláciou D-IRLI, vzlietol na jar 1935. Čoskoro však bol zrušený pri havárii. Druhý Ar 80 V2 D-ILOH, pôvodne vybavený motorom Rolls-Royce Kestrel V, ale začiatkom roku 1936 prestavaný s Jumom 210C, bol testovaný v Reichline. Pri porovnaní s konkurentným Messerschmittom Bf 109 však neuspel. Tretí postavený Ar 80 V3 D-IPDN bol vybavený novým, rovným krídlom, prekrytom pilotného priestoru a druhým sedadlom. Od roku 1937 sa používal pri skúškach s kanónom MG/FF strieľajúcim cez dutú hriadeľ vrtule a od roku 1938 slúžil ako lietajúce laboratórium pri vývoji vztlakových klapiek. Lietal pravdepodobne do roku 1940. | V2 equiped with Jumo engine: 1) 3627 lb 2) 33ft 1,63in 3) 264.1 mph 4) 9.5 min 5) 32808 ft |
Zdroje: Sources: | Nowarra, Heinz J. Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Band 1: Flugzeugtypen AEG-Dornier. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5465-2. Flugzeug-Typenbuch, Handbuch der Deutschen Luftfahrt- und Zubehör-Industrie. Herm. Bever Verlag, Leipzig 1941. |