Albatros B.I

     
Název:
Name:
Albatros B.I Albatros B.I
Originální název:
Original Name:
Albatros B.I
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1913-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
DD.MM.191R-DD.MM.191R Oesterreichisch-Ungarische Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1913-DD.MM.191R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1913
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
747 kg 1647 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1080 kg 2381 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,48 m 47ft 6,08in
Délka:
Length:
8,57 m 28ft 1,39in
Výška:
Height:
3,15 m 10ft 4,01in
Plocha křídla:
Wing Area:
43 m2 462.85 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.I o výkonu 74 kW/100 k nebo
Mercedes D.II o výkonu 88 kW/120 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Mercedes D.I, power 99 hp, or
Mercedes D.II, power 118 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
110 km/h v 0 m 68.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
100 km/h v ? m 62.1 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10 min do 800 m 10 min to 2625 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2400 m 7874 ft
Dolet:
Range:
650 km 403.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:










Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
http://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_B_I
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#222268 Verze : 0
Albatros B.I bol zalietaný ešte pred začiatkom 1. svetovej vojny v roku 1913. Bolo to jednoplošné dvojmiestne prieskumné lietadlo výzorovo podobné ako British Royal Aircraft Factory B.E.2. Oproti nemu však bol o niečo pomalší, ale aj o tri roky starší. Usporiadanie zodpovedalo dobe vzniku, s pozoravateľom na prednom sedadle a s pilotom na zadnom sedadle. Lietadlo nedisponovalo žiadnou výzbrojou. Lietadlo poháňal motor Mercedes D.I (o výkone 74,5 kW) alebo neskôr 82kW silný motor Benz Bz.II. Uvedené motory síce značne obmedzovali výhľad vpred, ale boli obľúbené pre svoju výnimočnú spoľahlivosť. Ako prieskumné lietadlá boli používané v prvý rok vojny. Vyrobená bola aj plaváková verzia.


zdroj:
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_b.php
http://www.earlyaviator.com/archive1.htm#list

Albatros B.I -


Albatros B.I -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#232706 Verze : 0
Zdroj: http://avia.russian.ee/
Albatros B.I -


URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#228459 Verze : 0
.
Albatros B.I - Albatros B.I rakousko-uherského letectva. Na stroji 22.30 dosáhl svých prvních tří sestřelů Kurt Gruber, pozdější stíhací eso s 11 sestřely na kontě. Svá vítězství získal v období duben až červen 1916 na východní frontě u Flik 1. Stroj celý v barvě materiálu, na obrázku kreslen bez výzbroje.

Albatros B.I rakousko-uherského letectva. Na stroji 22.30 dosáhl svých prvních tří sestřelů Kurt Gruber, pozdější stíhací eso s 11 sestřely na kontě. Svá vítězství získal v období duben až červen 1916 na východní frontě u Flik 1. Stroj celý v barvě materiálu, na obrázku kreslen bez výzbroje.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#413843 Verze : 0
.
Albatros B.I - Tento Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.29 létal na podzim 1916 na ruské frontě u Flik 1. Dne 13.6. 1915 na něm dosáhl svých prvních dvou sestřelů budoucí nejúspěšnější letec české národnosti v rakousko-uherském letectvu Hptm. (kpt.) Otto Jindra (celkem 9 sestřelů). Jindra toho dne letěl jako pozorovatel s pilotem Zgsf. (čet.) Maxem Libanem (celkem 4 sestřely). Podle tehdejší praxe byly sestřely započítány oběma. Letoun nenesl žádnou pevnou výzbroj, posádka byla ozbrojena jen osobními zbraněmi a karabinou. Letoun celý v barvě materiálu.

Tento Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.29 létal na podzim 1916 na ruské frontě u Flik 1. Dne 13.6. 1915 na něm dosáhl svých prvních dvou sestřelů budoucí nejúspěšnější letec české národnosti v rakousko-uherském letectvu Hptm. (kpt.) Otto Jindra (celkem 9 sestřelů). Jindra toho dne letěl jako pozorovatel s pilotem Zgsf. (čet.) Maxem Libanem (celkem 4 sestřely). Podle tehdejší praxe byly sestřely započítány oběma. Letoun nenesl žádnou pevnou výzbroj, posádka byla ozbrojena jen osobními zbraněmi a karabinou. Letoun celý v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427230 Verze : 0
.
Albatros B.I - Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.01 létal na podzim 1915 na ruské frontě u Flik 1. Stroj operoval z letiště Zastawna. Se strojem létal Hptm. Otto Jindra (eso - 9 sestřelů). Letoun nese improvizovanou polní úpravu uchycení kulometu Schwarzlose v prostoru pozorovatele. Letoun celý v barvě materiálu, zcela nestandardně nenese trupové kříže.

Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.01 létal na podzim 1915 na ruské frontě u Flik 1. Stroj operoval z letiště Zastawna. Se strojem létal Hptm. Otto Jindra (eso - 9 sestřelů). Letoun nese improvizovanou polní úpravu uchycení kulometu Schwarzlose v prostoru pozorovatele. Letoun celý v barvě materiálu, zcela nestandardně nenese trupové kříže.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427233 Verze : 0
.
Albatros B.I - Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.15 sloužil u Flik 1 na východní frontě. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů). Stroj celý v barvě materiálu, výzbroj tvoří kulomet Schwarzlose v prostoru pozorovatele, upevněný na provizorní polní montáž.

Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.15 sloužil u Flik 1 na východní frontě. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů). Stroj celý v barvě materiálu, výzbroj tvoří kulomet Schwarzlose v prostoru pozorovatele, upevněný na provizorní "polní" montáž.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427283 Verze : 0
.
Albatros B.I - Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.06 sloužil na podzim 1916 u Flik 1 na východní frontě. Startoval z letiště Bukovina. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů) a dne 27. 8. 1915 na jeho palubě dosáhl jako pozorovatel svého třetího sestřelu. Toho dne pilotoval Feldwebel Johann Mattl, pro kterého to bylo jeho jediné potvrzené vítězství (sestřel byl započítán oběma). Stroj celý v barvě materiálu, není známo zda výzbroj tvořil kulomet či jen ruční zbraně posádky.

Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.06 sloužil na podzim 1916 u Flik 1 na východní frontě. Startoval z letiště Bukovina. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů) a dne 27. 8. 1915 na jeho palubě dosáhl jako pozorovatel svého třetího sestřelu. Toho dne pilotoval Feldwebel Johann Mattl, pro kterého to bylo jeho jediné potvrzené vítězství (sestřel byl započítán oběma). Stroj celý v barvě materiálu, není známo zda výzbroj tvořil kulomet či jen ruční zbraně posádky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427289 Verze : 0
Slavný letoun, na němž dne 12. 4. 1916 posádka ve složení pilot Godwin Brumowski (budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský stíhací pilot) a pozorovatel Otto Jindra (nejúspěšnější rakousko-uherský letec české národnosti) rozprášili pumami ruskou přehlídku v Chotině, které byli osobně přítomni car Mikuláš II. a generál Brusilov. Vzápětí museli čelit útoku čtyř ruských letounů typu Morane-Parasol (patrně typ L). V následujícím vzdušném boji byly ale dva ruské letouny sestřeleny a Rakušané unikli ke svým. Pro Brumowskiho to byla jeho první dvě potvrzená vítězství, pro Jindru již šlo o 6. a 7. sestřel.
Albatros B.I - Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.23, který na jaře roku 1916 operoval u Flik 1 na východní frontě. Otto Jindra na něm získal celkem 4 ze svých devíti sestřelů a první dvě vítězství na dobyl též G. Brumowski, budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský pilot. Stroj je celý v barvě materiálu, výzbrojen již byl kulometem Schwarzlose na oběžném kruhu.

Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.23, který na jaře roku 1916 operoval u Flik 1 na východní frontě. Otto Jindra na něm získal celkem 4 ze svých devíti sestřelů a první dvě vítězství na dobyl též G. Brumowski, budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský pilot. Stroj je celý v barvě materiálu, výzbrojen již byl kulometem Schwarzlose na oběžném kruhu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros B.I -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427299 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více