Aiglon Roulier

     
Název:
Name:
Aiglon Roulier Aiglon Roulier
Originální název:
Original Name:
Aiglon Roulier
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.05.1917 Aiglon, Thonon-les-Bains /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.05.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
400 kg 882 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.00 m 29ft 6,32in
Délka:
Length:
6.80 m 22ft 3,72in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
21.42 m2 230.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Clerget 9B o výkonu 96 kW Clerget 9B, power 128 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 1x .303 in Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
www.aviafrance.com
flyingmachines.ru
URL : https://www.valka.cz/Aiglon-Roulier-t42691#168330 Verze : 0
Aiglon Roulier


Letoun byl zkonstruován v r. 1916 pilotem Jeanem Roulierem. Ten působil jako pilot létajícího člunu francouzského námořnictva. Dne 15. srpna 1916 byl, bohužel, nad Terstem sestřelen a zabit.


Francouzská společnost Aiglon se sídlem v Thonon-les-Bains ve stejném roce Roulierovu konstrukci nabídla námořnictvu a v prosinci 1916 Námořní letectvo (Aviation Maritime) objednalo jeden prototyp. Ten poprvé vzlétl v lednu 1917 v Amphionu (u jezera Léman), ale zřítil se a byl zničen. Byl postaven ještě druhý prototyp, který poprvé vzlétl 27. května 1917, pilotován pilotem EV1 Georgesem Guierrem. Po tomto úspěšném prvním letu byl stroj převezen na základnu Frejus Saint-Raphael k dalším zkouškám (CEPA - Centre d’expérimentations pratiques de l’Aéronautique navale ). Zde stroj absolvoval další 4 vzlety, ale posléze mizí z rejstříku letadel, používaných námořnictvem.



konstrukce:
Jednalo se o stíhací letoun typu létající člun. Stroj měl skořepinový trup s jednomístným pilotním prostorem v přídi před křídly, což zajišťovalo pilotovi výtečný rozhled. 2 nosné plochy o nestejném rozpětí klasické konstrukce, potažené plátnem, byly spojeny vzpěrami netradičního uspořádání dvou V za sebou. Ocasní plochy byly jednoduché, zpevněné výztužnými dráty. Pilot měl k dispozici pevný kulomet Vickers puškové ráže 7.7 mm, umístěný před jeho pilotním prostorem. Pohon rotačním motorem Clerget 9B v tlačném uspořádání si vynutil poměrně složitý systém vzpěr nad trupem, přičemž - vzhledem k průměru vrtule - tyto vzpěry bylo nutno vyrobit relativně velmi dlouhé. Proto se horní křídlo ocitlo poměrně vysoko.
Důvody, proč nedošlo k dalšímu vývoji konstrukce, ani k zařazení letounu a nějaké jednotce, nejsou známy.


poznámka:
V pramenech se objevuje jisté kolísání v označování stroje buď jako Aiglon-Roulier, nebo Roulier-Aiglon


prameny:
flyingmachines.ru
www.theaerodrome.com
www.aviafrance.com
www.aviafrance.com
Aiglon Roulier - Méně známý nedatovaný obrázek, pramen v textu

Méně známý nedatovaný obrázek, pramen v textu
Aiglon Roulier - Vyfotografováno na základně  Amphion (Lac Léman)v květnu 1917 po prvním vzletu druhého prototypu, pilot EV1 Georges Guierre

pramen:
http://flyingmachines.ru/Site2/Crafts/Craft30190.htm

Vyfotografováno na základně Amphion (Lac Léman)v květnu 1917 po prvním vzletu druhého prototypu, pilot EV1 Georges Guierre

pramen:
flyingmachines.ru

URL : https://www.valka.cz/Aiglon-Roulier-t42691#415867 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více