Název: Name: | Aiči F1A1 10-Ši (2. prototyp) | Aichi F1A1 10-Shi (2nd prototype) |
Originální název: Original Name: | 一〇試水上観測機 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (2. prototyp ze dvou vyrobených) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1290 kg | 2844 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2003 kg | 4416 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2283 kg | 5033 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 8,150 m | 26ft 9in |
Výška: Height: | 3,400 m | 11ft 2in |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,00 m2 | 301.39 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 71,54 kg/m2 | 14.65 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 611,5 kW, maximální výkon 611,5 kW při 2 150 ot/min v h= 3 400 m a trvalý výkon 492 kW při 1 950 ot/min v h= 3 500 m. Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 896 mm | Nakajima Hikari 1 nine-cylinder single-row air-cooled radial engine rated at 820 hp for take-off, maximum power output 820 hp at 2,150 rpm at 11,155 ft and continuous output 660 hp at 1,950 rpm at 11,483 ft, driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 9ft 6in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | ? ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm | Two fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-guns and one flexible rearward-firing 0.303 Type 92 machine-gun |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Jednalo se o druhý prototyp letounu Ajči F1A1, první prototyp byl postaven s s centrálním plovákem a dvěmi pomocnými, dokončen byl v červnu 1936, druhý prototyp byl postaven podvozkem kolovým krytým aerodynamickými kryty kol. Během zkoušek došlo ke změnám krytu motoru, úpravám směrovky a k zesílení podvozku. Letoun nalétal na základně Kagamigahara celkem 19 hodin 21 minut a vzlétl 37x. Šéfkonstruktérem byl Ing. Tetsuo Miki. Továrně byl letoun označen AB-13. Výkonové parametry se nedochovaly. | Two versions of this prototype biplane were to be built: one with wheels and the other with a central float so that both could be tested simultaneously. The prototype float-equipped aircraft was completed first, in June 1936, and the landplane the following September. The land-based version was shipped to Kagamigahara when completed. After thirty-seven test flights amounting to 19hr and 21 min, the resultant changes included, one engine replacement, modifications to the cowling, change in the vertical tail, and strengthening of the undercarriage. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |