Aiči F1A1 10-Ši (2. prototyp)

Aichi F1A1 10-Shi (2nd prototype) / 一〇試水上観測機
     
Název:
Name:
Aiči F1A1 10-Ši (2. prototyp) Aichi F1A1 10-Shi (2nd prototype)
Originální název:
Original Name:
一〇試水上観測機
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (2. prototyp ze dvou vyrobených)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1936
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1290 kg 2844 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2003 kg 4416 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2283 kg 5033 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m 36ft 1in
Délka:
Length:
8,150 m 26ft 9in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
28,00 m2 301.39 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,54 kg/m2 14.65 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 611,5 kW, maximální výkon 611,5 kW při 2 150 ot/min v h= 3 400 m a trvalý výkon 492 kW při 1 950 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 896 mm
Nakajima Hikari 1 nine-cylinder single-row air-cooled radial engine rated at 820 hp for take-off, maximum power output 820 hp at 2,150 rpm at 11,155 ft and continuous output 660 hp at 1,950 rpm at 11,483 ft,
driving a two-blade variable-pitch metal propeller of the diameter 9ft 6in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Two fixed forward-firing 0.303 Type 92 machine-guns and
one flexible rearward-firing 0.303 Type 92 machine-gun
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Jednalo se o druhý prototyp letounu Ajči F1A1, první prototyp byl postaven s s centrálním plovákem a dvěmi pomocnými, dokončen byl v červnu 1936, druhý prototyp byl postaven podvozkem kolovým krytým aerodynamickými kryty kol. Během zkoušek došlo ke změnám krytu motoru, úpravám směrovky a k zesílení podvozku. Letoun nalétal na základně Kagamigahara celkem 19 hodin 21 minut a vzlétl 37x.
Šéfkonstruktérem byl Ing. Tetsuo Miki.
Továrně byl letoun označen AB-13.
Výkonové parametry se nedochovaly.
Two versions of this prototype biplane were to be built: one with wheels and the other with a central float so that both could be tested simultaneously. The prototype float-equipped aircraft was completed first, in June 1936, and the landplane the following September.


The land-based version was shipped to Kagamigahara when completed. After thirty-seven test flights amounting to 19hr and 21 min, the resultant changes included, one engine replacement, modifications to the cowling, change in the vertical tail, and strengthening of the undercarriage.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Aiči F1A1 10-Ši (2. prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-2-prototyp-t118811#408351 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více