Main Menu
User Menu

Aiči F1A1 10-Ši (2. prototyp)

Aichi F1A1 10-Shi (2nd prototype) / 一〇試水上観測機

     
Název:
Name:
Aiči F1A1 10-Ši (2. prototyp)
Originální název:
Original Name:
一〇試水上観測機
Kategorie:
Category:
experimentální letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (2. prototyp ze dvou vyrobených)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1936
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1290 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2003 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2283 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
8,150 m
Výška:
Height:
3,400 m
Plocha křídla:
Wing Area:
28,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
71,54 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 611,5 kW, maximální výkon 611,5 kW při 2 150 ot/min v h= 3 400 m a trvalý výkon 492 kW při 1 950 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 896 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Jednalo se o druhý prototyp letounu Ajči F1A1, první prototyp byl postaven s s centrálním plovákem a dvěmi pomocnými, dokončen byl v červnu 1936, druhý prototyp byl postaven podvozkem kolovým krytým aerodynamickými kryty kol. Během zkoušek došlo ke změnám krytu motoru, úpravám směrovky a k zesílení podvozku. Letoun nalétal na základně Kagamigahara celkem 19 hodin 21 minut a vzlétl 37x.
Šéfkonstruktérem byl Ing. Tetsuo Miki.
Továrně byl letoun označen AB-13.
Výkonové parametry se nedochovaly.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Aiči F1A1 10-Ši (2. prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-2-prototyp-t118811#408351Verze : 0
MOD