Název: Name: | Aero XL-29 Delfin | Aero XL-29 Delfin |
Originální název: Original Name: | Aero XL-29 Delfin | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1959-DD.MM.1960 Výzkumný a zkušební letecký ústav, Letňany | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1959-DD.MM.1960 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.04.1959 XL-29/03, ASV.8 Viper 12.07.1960 XL-29/01, M-701b | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2250 kg | 4960 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3250 kg | 7165 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3524 kg | 7769 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,29 m | 33ft 9,12in |
Délka: Length: | 10,76 m | 35ft 3,62in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,8 m2 | 213.13 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 164 kg/m2 | 33.59 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley ASV.8 Viper o tahu 7,78 kN, nebo Armstrong Siddeley ASV.9 Viper o tahu 8,45 kN, později Motorlet M-701b o tahu 8,73 kN | Armstrong Siddeley ASV.8 Viper, thrust 1750 lb or Armstrong Siddeley ASV.9 Viper, thrust 1900 lb later Motorlet M-701b, thrust 1962 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 650 km/h v 6000 m | 403.9 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14 m/s | 2755.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 920 km | 571.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | dva křídelní závěsníky | two underwing hardpoints |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - tři prototypy sloužily pro letové testy, jeden pro lámací a třetí jako vzorový stroj pro sériovou výrobu - data v tabulce odpovídají třetímu prototypu s motorem M-701 během porovnávacích testů v Moninu | - |
Zdroje: Sources: | Hurt, Z.; Kučera, P.; Chalas, O. Ilustrovaná historie letectví: De Havilland Tiger Moth, Avia/Letov C-2 (Arado Ar 96), Aero L-29 Delfin. Naše vojsko, Praha 1992. ISBN 80-206-0219-4. Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984. |