Aero L-39V Albatros

     
Název:
Name:
Aero L-39V Albatros Aero L-39V Albatros
Originální název:
Original Name:
Aero L-39V Albatros
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1976-DD.MM.1976 Aero Vodochody n.p., Odolena Voda /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1976-DD.MM.1976
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1972 L-39 X-08
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,44 m 30 ft 11 ⅝ in
Délka:
Length:
12,13 m 39 ft 9 ½ in
Výška:
Height:
4,70 m 15 ft 5in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,80 m2 202.36 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ivčenko AI-25TL o tahu 16,87 kN Ivchenko AI-25TL, thrust 3792 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1155 l
254.1 Imp gal / 305.1 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
terč KT-04 KT-04 target
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
letoun pro vlekání terčů aerial target towing aircraft
Zdroje:
Sources:
Benetka, A.; Kučera, P. Aero L-39 Albatros. L+K 1983/08-10.
Kučera, P.; Vraný, J; Novotný, J. Aero L-39 Albatros, Polikarpov Po-2, Commonwealth Wirraway. Naše vojsko, Praha 1988.
Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
Taylor, John W. R. Jane´s All the World´s Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane´s, London 1975.
Jackson, Paul. Jane´s All the World´s Aircraft 2004-2005, Jane´s Information Group, Coulsdon 2004.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39V-Albatros-t28785#464820 Verze : 0
Aero L-39V Albatros
Vlečný letoun L-39V pro vlek cvičného terče KT-04 - je jednomístnou úpravou "devětatřicítky", která neměla přetlakovanou pilotní kabinu a v zadním "pilotním" prostoru se nacházel buben navíjejícího zařízení s vlečným lanem o průměru 5 mm. Jeho pohon zajišťovala náporová turbína pod trupem L-03. Za ní se nacházelo zařízení k nouzovému přeseknutí lana pracující na hydraulickém principu) původní zařízení pracovala mechanicky. Stroj vznikl na základě požadavků československého letectva.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39V-Albatros-t28785#101393 Verze : 0
Ťažné zariadenie bolo adaptované z vlečnej úpravy MiG-15T (MiG-15bisT). Na rozdiel od pôvodného sekacieho zariadenia, ktoré malo pneumatický pohon, bolo vybavené hydraulickým pohonom. Pre túto verziu bol postavený prototyp L-39 X-08 s motorom AI-25TL. Stroj bol dokončený do júna 1972. Vlečné a sekacie zariadenie absolvovalo pozemné skúšky na konci augusta a začiatkom septembra 1972. Letové skúšky z dôvodu úprav začali až v októbri 1972. Vykonalo sa 45 letových skúšok, z toho 3/4 s terčom vo vleku. Prototyp lietadla na rozdiel od sériového prevedenia nebol vybavený aerodynamickými brzdami. Prototyp X-08 sa zúčastnil aj skúšok chovania sa krídla pri minimálnych rýchlostiach. V roku 1973 bol okrem výmeny motora do lietadla zabudovaný generátor vzduchu Safír 5 československej výroby. V júli 1973 spolu s terčom KT-04 vstúpil do vojskových skúšok, ktoré pokračovali aj v roku 1974.
Bolo vyrobených celkovo 8 ks L-39V, z toho 6 ostalo v československom letectve (0720, 0725, 0730, 0735, 0740 a 0745) a 2 ks (0705 a 0715) sa v priebehu služby v Československu dostalo do výzbroje NVA, kde mali trupové čísla 170 a 171. Po rozdelení Československa zostali na Slovensku lietadlá č. 0730 a 0745.


Zdroj:
Kučera, Pavel: Aero L-39 Albatros, Edice Triáda, Svazek 4, Naše Vojsko, 1988
Martinec, Jan: Aero L-39V, ATM - Armádní technický magazin 2001 / 05
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39V-Albatros-t28785#464822 Verze : 0
L-39V Albatros (výrobní číslo 630705, 28+48, "černá 170"), Militärhistorisches Museum der Bundeswehr - Flugplatz Berlin-Gatow, 2015, vlastní foto. Letoun od května 1980 sloužil u roje ZDK-33 (Zieldarstellungskette 33) na letecké základně Peenemünde. Po převzetí Bundesluftwaffe v roce 1990 obdržel letoun taktické označení 28+48.
Aero L-39V Albatros -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aero L-39V Albatros -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aero L-39V Albatros -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39V-Albatros-t28785#534407 Verze : 6
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více