A10 Cruiser Tank Mk II

     
Název:
Name:
A10 Cruiser Tank Mk II A10 Cruiser Tank Mk II
Originální název:
Original Name:
A10 Cruiser Tank Mk II
Kategorie:
Category:
křižníkový tank cruiser tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Birmingham Railway Carriage & Wagon Co. Ltd., Birmingham
DD.MM.1939-DD.MM.1940 Metropolitan Cammell Carriage & Wagon Co. Ltd., Birmingham
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1939-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
13 BRC&W
12 MCC&W
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.07.1937
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
13971 kg 30800 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
5588 mm 18 ft 4 in
Délka korby:
Hull Length:
5588 mm 18 ft 4 in
Celková šířka:
Overall Width:
2527 mm 8 ft 3 ½ in
Celková výška:
Overall Height:
2654 mm 8 ft 8 ½ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
457 mm 1 ft 6 in
Šířka pásu:
Track Width:
356 mm 1 ft 2 in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0.09 MPa 13.37 psi
Pancéřování:
Armour:
6 - 30 mm 0,2 - 1,2 in
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
AEC Type A179
- benzínový, vodou chlazený
- počet válců: 6
AEC Type A179
- petrol, water cooled
- number of cylinders: 6
Výkon:
Power:
111.9 kW při 2200 ot/min 150 bhp at 2200 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
manuální převodovka
- počet stupňů: 5+1
manual gearbox
- number of gears: 5+1
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
26 km/h 16 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
13 km/h 8 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
161 km 100 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
1.83 m 72 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0.61 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
0.91 m 36 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
QFSA 2 pounder
- ráže: 40 mm
- zásoba munice: 100 nábojů
QFSA 2 pounder
- calibre: 40 mm
- ammunition: 100 rounds
Vedlejší:
Secondary:
spřažený kulomet Vickers
- ráže: 7,7 mm (0.303)

kulomet v korbě BESA
- ráže: 7,92 mm
- zásoba munice pro oba kulomety: 4050 nábojů
Vickers co-axial machine gun
- calibre: 0.303

BESA hull machine gun
- calibre: 7,92 mm
- ammunition for both machine guns: 4050 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tank, Cruiser, Mk II (A10) Tank, Cruiser, Mk II (A10)
Zdroje:
Sources:
https://mailer.fsu.edu/~akirk/tanks/
www.tankarchives.ca
Christopher Chant: Encyklopedie tanků
URL : https://www.valka.cz/A10-Cruiser-Tank-Mk-II-t73183#259564 Verze : 1
A10 Cruiser Tank Mk II


Vylepšená verze Cruiser Tank Mk I. Tento stroj již byl lépe pancéřován, takže bychom jej mohli považovat za „pěchotní tank“. Nicméně se pro tuto roli ukázalo jeho pancéřování jako stále příliš slabé, a tak byla jeho klasifikace změněna na "těžký křižníkový". Tento typ bylo možné vidět za bojů ve Francii a v Severní Africe. Idea pomocných věží zde byla opuštěna. Na začátku nebyly instalovány ani trupové kulomety, pouze spřežený kulomet ve věži, ale od začátku roku 1940 se opět přidávaly. Hlavní výrobní verzí byl typ Mk IIA. Vzhledem k blížícímu se konci jejich služby bylo několik z nich vybaveno přídavným pancéřováním, ale přesná čísla nejsou k dispozici. Stejně jako u typu Cruiser Tank Mk I vznikl i tank přímé palebné podpory ve verzi Mk IIA CS.
A10 Cruiser Tank Mk II - Zde je viditelné, že se s trupovým kulometem původně nepočítalo.

Zde je viditelné, že se s trupovým kulometem původně nepočítalo.
A10 Cruiser Tank Mk II -


URL : https://www.valka.cz/A10-Cruiser-Tank-Mk-II-t73183#170741 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více