38 cm S.K. L/45

38 cm Schnellladekanone Länge 45
38 cm/45 SK L45


Najväčšie nemecké lodné delo použité na WWI - bitevných lodiach. Vznik konštrukcie v roku 1913.


TTD dela:


váha: 80 t
dĺžka so záverom: 17,1 m
dĺžka hlavne: 16,112 m
dĺžka vývrtu: 13,816 m
objem komory: 270 dm^3
pracovný tlak: 3 150 kg/cm^2
približná životnosť hlavne: 300 výstrelov


Munícia:


váha protipancierového (AP) projektilu: 750 kg
váha trieštivého projektilu: 400 kg
nálož v projektile: 25 kg
hnacia náplň: 277 kg
úsťová rýchlosť: AP - 800 m/s
trieštivý - 1 040 m/s
dostrel
lodné delo:
s AP pri 16° námere - 20 400 m
pri 20° námere - 23 200 m
delo pobrežne batérie
s AP pri 45° námere - 38 400 m
s trieštivým granátom - 47 550 m


Prieraznosť panciera s AP projektilom:
pri 10 000 m - 390 mm
pri 12 500 m - 350 mm
pri 20 000 m - 265 mm
pri 25 000 m - 220 mm


Na lodiach boli uložené po dvoch vo vežiach.
námer diel vo vežiach: -5°/+20°
odmer veže: -150°/+150°
rýchlosť námeru: 5°/1 s
rýchlosť odmeru: 3°/1 s


Delá boli určené pre bitevné lode triedy Bayern a Sachsen a pre bitevné krížniky triedy Ersatz Yorck. Okrem dvoch lodí triedy Bayern (S.M.S. Bayern a S.M.S Baden) nebola ani jedna dokončená. Delá boli použité v pobrežných batériách Deutschland a Pommern na Belgickom pobreží a pre pozemné delostrelectvo (Lang Max).
URL : https://www.valka.cz/38-cm-S-K-L-45-t30193#109051 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více