Stavba poslední ponorky typu "Kursk" byla zmrazena
Lenta.ru 26.06.2009, 17:04:18 (MČ)
Stavba víceúčelové úderné ponorky s jaderným pohonem "Belgorod", která byla ponorkou stejné řady jako v roce 2000 potopená ponorka "Kursk", byla zakonzervována. Informoval o tom, jak uvedla tisková agentura RIA Novosti, vrchní velitel VMF RF admirál Vladimír Vysockij.
Atomová ponorka "Belgorod" projektu 949A "Antej" měla být poslední z této série. Odhaduje se, že momentálně je dokončená z 70 až 80 %.
"Pokud nebudeme schopni jednoznačně rozhodnout o smysluplnosti dokončení ponorky i v souvislosti se zdrojem financí na vývoj nových víceúčelových atomových ponorek typu ′Severodvinsk′, bude ponorka ve výrobním závodě "Sevmaš" . Její stavba je zakonzervována.", podotkl vrchní velitel.
Tím spíše, že se v současnosti navíc uvažuje o možnosti přezbrojit ponorku "Belgorod" nejnovějším ruským komplexem křídlatých raket zvětšeného dosahu, kterým mají být v dohledné době vyzbrojeny ponorky typu "Severodvinsk", jak uvedla agentura RIA Novosti podle slov nejmenovaného zdroje z vrchního velitelství VMF RF.
Připomínám, že ponorka K-141 "Kursk" projektu 949A "Antej" se potopila v Barentsově moři po havárii způsobené pravděpodobně výbuchem torpéda v jednom z předních torpédometů v roce 2000, při čemž zahynula celá její posádka. Ve výzbroji VMF RF jsou stále ponorky stejné řady. Dále připomínám, že koncem května 2009 (což bylo zhruba před měsícem), byla na vodu spuštěna zatím poslední vyrobená ponorka tohoto projektu, a to K-119 "Voroněž".
Vývoj ponorek tohoto typu byl zahájen koncem šedesátých let a od roku 1986 do roku 1996 bylo vyrobeno 11 ponorek. Některé z nich stále ještě zůstávají ve výzbroji Severní a Tichooceánské flotily RF.
Památník objetem havárie ponorky Kursk poblíž Popovky, Kurská oblast (foto Ivan Djomin)
Ponorka K-141 Kursk (foto Submarina.ru)
Torzo trupu ponorky Kursk po vytažení z mořského dna (community.livejournal.com)
Lenta.ru 26.06.2009, 17:04:18 (MČ)
Stavba víceúčelové úderné ponorky s jaderným pohonem "Belgorod", která byla ponorkou stejné řady jako v roce 2000 potopená ponorka "Kursk", byla zakonzervována. Informoval o tom, jak uvedla tisková agentura RIA Novosti, vrchní velitel VMF RF admirál Vladimír Vysockij.
Atomová ponorka "Belgorod" projektu 949A "Antej" měla být poslední z této série. Odhaduje se, že momentálně je dokončená z 70 až 80 %.
"Pokud nebudeme schopni jednoznačně rozhodnout o smysluplnosti dokončení ponorky i v souvislosti se zdrojem financí na vývoj nových víceúčelových atomových ponorek typu ′Severodvinsk′, bude ponorka ve výrobním závodě "Sevmaš" . Její stavba je zakonzervována.", podotkl vrchní velitel.
Tím spíše, že se v současnosti navíc uvažuje o možnosti přezbrojit ponorku "Belgorod" nejnovějším ruským komplexem křídlatých raket zvětšeného dosahu, kterým mají být v dohledné době vyzbrojeny ponorky typu "Severodvinsk", jak uvedla agentura RIA Novosti podle slov nejmenovaného zdroje z vrchního velitelství VMF RF.
Připomínám, že ponorka K-141 "Kursk" projektu 949A "Antej" se potopila v Barentsově moři po havárii způsobené pravděpodobně výbuchem torpéda v jednom z předních torpédometů v roce 2000, při čemž zahynula celá její posádka. Ve výzbroji VMF RF jsou stále ponorky stejné řady. Dále připomínám, že koncem května 2009 (což bylo zhruba před měsícem), byla na vodu spuštěna zatím poslední vyrobená ponorka tohoto projektu, a to K-119 "Voroněž".
Vývoj ponorek tohoto typu byl zahájen koncem šedesátých let a od roku 1986 do roku 1996 bylo vyrobeno 11 ponorek. Některé z nich stále ještě zůstávají ve výzbroji Severní a Tichooceánské flotily RF.
Památník objetem havárie ponorky Kursk poblíž Popovky, Kurská oblast (foto Ivan Djomin)
Ponorka K-141 Kursk (foto Submarina.ru)
Torzo trupu ponorky Kursk po vytažení z mořského dna (community.livejournal.com)